کد خبر 8036
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

گزارش آهن‌نیوز از بازار آهن؛

سرنوشت بازار فولاد به دست جنگ حماس و اسرائیل/ تیرآهن افزایشی شد

سرنوشت بازار فولاد به دست جنگ حماس و اسرائیل/ تیرآهن افزایشی شد

طبق گزارش‌ها از کف بازار آهن نرخ‌های اعلامی برای اکثر مقاطع امروز با ثبات و در مواردی نیز کاهشی بود فقط شروع نرخ تیرآهن امروز برخلاف روزهای قبلی با افزایش نرخ خصوصا در بخش شاخه فروشی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد، امروز به ۵۱ هزار و ۴۵۵ هزار تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۱۳ درصدی داشته است. 

بازار جهانی و داخلی فولاد در پشت سایه جنگ غزه

گزارش‌ها از بازارجهانی فولاد نشان می‌دهد قیمت‌ها همچنان در ثبات نسبی است سنگ آهن کمی بالا رفته قراضه و شمش هم نسبت به هفته قبل پنج دلار افزایش داشته ولی این به معنای بهبود تقاضا نیست فعلاً بازار جهانی در انتظار است تا جنگ غزه تمام شود حتی تقاضای فصل آخر سال هم در شرایط موجود نمی‌تواند بازار واقعی را نشان دهد. ولی پس از اتمام جنگ بازسازی با دلارهای نفتی بازارها را تکان خواهد داد.
اما در بازار داخلی نیز جنگ غزه باعث شده تا سیاست بسیار پر رنگ‌تر از اقتصاد باشد، دیگر از بریکس خبری نیست، ولی سیاست هم بیکار ننشسته، بازدید هیئت افغان از ذوب آهن اصفهان به معنای بازتر شدن صادرات به این کشور است که تقاضای زیادی روی تیرآهن و میلگرد خواهد گذاشت، در هر حال امسال سال سیاست است و انتخابات هم در راه، و مبارزه با تورم الگوی کار دولت، جنگ غزه لعاب این سیاست را پر رنگ تر می‌کند. 

هر چند در حوزه بازار فولاد داخلی، این روزها آهن اسفنجی گره بازار شده است چرا که از یک طرف عرضه قطره چکانی و از طرف دیگر افزایش قیمت این ماده اولیه اساسی فولاد به شدت در آینده نزدیک تاثیر خود را در بازار غرق در رکود نشان خواهد داد. درر این رابطه حتی بسیارهاز فعالان نیز ابراز نگرانی کرده و معتقدند در روند نرخ‌گذاری آهن اسفنجی در بورس کالا نظارتی وجود ندارد و البته در صورتی که مجری و ناظر این حوزه یکی باشد، چنین اتفاقی طبیعی است. در واقع زمانی که تمام زنجیره فولاد دست چند شرکت بزرگ فولادی باشد، شرکت‌های کوچک‌تر حریف آنها نمی‌شوند.

وضعیت معاملات امروز بازار آهن

طبق گزارش‌ها از کف بازار آهن نرخ‌های اعلامی برای اکثر مقاطع امروز با ثبات و در مواردی نیز کاهشی بود فقط شروع نرخ تیرآهن امروز برخلاف روزهای قبلی با افزایش نرخ خصوصا در بخش شاخه فروشی همراه شد طوری که نرخ اعلامی برای تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان با افزایش ۵۰ الی ۲۵۰ هزار تومانی در اکثر سایزها و ثابت در بقیه سایزها به شرح زیر اعلام شد:
۱۴      ⬅️    ۴۲۰۰۰۰۰     تومان
۱۶      ⬅️    ۴۷۵۰۰۰۰     تومان
۱۸      ⬅️    ۵۷۵۰۰۰۰     تومان
۲۰      ⬅️    ۷۳۵۰۰۰۰     تومان
۲۲      ⬅️    ۸۳۵۰۰۰۰     تومان
۲۴      ⬅️    ۹۳۵۰۰۰۰     تومان
۲۷      ⬅️    ۱۰۹۸۰۰۰۰   تومان
۳۰      ⬅️    ۱۳۵۰۰۰۰۰   تومان

نرخ اعلامی برای میلگرد اما از اکثر مبادی فروش با کاهش بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی همراه بود اما تعداد زیادی نیز ثبات قیمت داشتند اما افزایش قیمتی در بین شرکت‌ها دیده نشد.  در این میان نرخ اعلامی نرخ میلگرد نیز با ۱۰۰ تومان کاهش به شرح زیر اعلام شد:

۱۲        ⬅️           ۲۶۴۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۱۰۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۵۱۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۵۱۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۴۶۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف
 


 

کد خبر 8036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =