کد خبر 8049
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹

اظهار بی‌اطلاعی حفاظت محیط زیست سمنان از تکمیل سامانه غبارگیر فروسیلیس

اظهار بی‌اطلاعی حفاظت محیط زیست سمنان از تکمیل سامانه غبارگیر فروسیلیس

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: شرکت فروسیلیس ایران در سمنان هنوز بهره‌برداری کامل از سامانه غبارگیر خود را به منظور رفع آلایندگی به این اداره‌کل اعلام نکرده است.

به گزارش آهن نیوز؛ بهرامعلی ظاهری افزود: اعلام نظر درباره رفع آلایندگی شرکت فروسیلیس ایران در سمنان نیازمند اعلام تکمیل کار و بهره‌برداری کامل از سامانه غبارگیر است.

وی ادامه داد: برنامه زمانبندی اعلام شده توسط شرکت فروسیلیس ایران در سمنان برای رفع آلایندگی تا پایان آذرماه است و پس از پایان زمان خوداظهاری روند قانونی و بدون چشم‌پوشی پیگیری خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: بازدید دوره‌ای از تمامی واحدهای تولیدی استان توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست انجام می‌شود و متناسب با نقص، اخطار رفع آلودگی صادر و در صورت بی‌توجهی به رفع نقص، واحد صنعتی مورد نظر در فهرست صنایع آلاینده‌ها قرار می‌گیرد.

شرکت فروسلیس ایران واقع در شهرک صنعتی سمنان سالانه ۲۵ هزارتن فروآلیاژ تولید می‌کند که ماده اولیه صنایع فولاد کشور محسوب می شود و کشورهای اروپایی مانند فرانسه، و ترکیه، ارمنستان و آذربایجان، مقصد صادراتی این واحد تولیدی هستند.

برخی دوست‌داران محیط زیست نسبت به آلایندگی این شرکت دغدغه‌ دارند و خواستار تعیین تکلیف شدن این موضوع و ممانعت از صدور مجوز به منظور راه اندازی خط توسعه برای فعالیت این شرکت تولیدی هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 8049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =