کد خبر 8071
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

تمدید تعرفه ضددامپینگ اروپا برای ایران و دو کشور دیگر

تمدید تعرفه ضددامپینگ اروپا برای ایران و دو کشور دیگر

کمیسیون اروپا (EC) در نظر دارد تعرفه ضد دامپینگ روی کلاف‌های نورد گرم برزیل، ایران و روسیه را به مدت ۵ سال دیگر تمدید کند. این محدودیت‌ها برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ اعمال شد

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز؛ کمیسیون اروپا (EC) در نظر دارد تعرفه ضد دامپینگ روی کلاف‌های نورد گرم برزیل، ایران و روسیه را به مدت ۵ سال دیگر تمدید کند. این محدودیت‌ها برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ اعمال شد و در حال حاضر، این عوارض برای صادرکنندگان برزیلی ۵۴.۵-۶۳ یورو در هر تن، برای ایران ۵۷.۵ یورو در هر تن و برای روسیه ۱۷.۶-۹۶.۵ یورو در هر تن بوده که پایین‌ترین سطح وظایف مربوط به Severstal روسیه است.

در طول ارزیابی، کمیسیون اروپا به این نتیجه رسید که در صورت برداشته شدن اقدامات حمایتی، دامپینگ تکرار خواهد شد. بدیهی است که صدمات قابل توجهی به تولیدکنندگان محلی در طول دوره تحقیق وارد نشده است، اما در صورت لغو این اقدامات، پیامدهای بدتری برای تولیدکنندگان اروپا خواهد شد.

با توجه به نرخ‌های مختلف عوارض برای شرکت‌ها، اقدامات اضافی برای به حداقل رساندن تهدیدهای دور زدن ارائه خواهد شد. اگر صادرات یکی از شرکت‌هایی که کمترین نرخ عوارض را دارند افزایش یابد، احتمالا تحقیقات در مورد جلوگیری از آن آغاز شود.

 در بازه ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳، واردات محصولات فولادی (شامل محصولات نیمه تمام) توسط مصرف کنندگان اروپایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد کاهش یافته است. در طول ۸ ماه اخیر، تامین کنندگان اصلی فولاد اروپا عبارتند از هند با سهم ۱۲.۶ درصد، کره جنوبی ۱۲.۳ درصدی، تایوان ۹.۴ درصد، چین ۹.۴ درصد، ویتنام ۸.۱  درصد، ترکیه ۷.۸ درصد.

در سال ۲۰۲۲، اتحادیه اروپا واردات محصولات فولادی نهایی از کشورهای ثالث را ۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش داد. کاهش کل واردات فولاد نورد به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ به دلیل کاهش ۹ درصدی سالانه در عرضه محصولات نورد تخت است. واردات کالاهای نورد بلند در سال جاری ۱۱ درصد رشد سالانه داشته است.

در سال گذشته، اروپا بیشترین واردات فولاد را از کشورهای ترکیه، کره جنوبی، چین، تایوان و ژاپن داشته است. این کشورها با هم ۵۲ درصد از کل حجم واردات فولاد به اتحادیه اروپا را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص دادند.

صادرات فولاد اتحادیه اروپا به کشورهای ثالث در سال ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته است. همچنین، صادرات محصولات نورد تخت از اتحادیه اروپا نسبت به سال قبل ۱۰ درصد و محصولات بلند ۲۲ درصد سال به سال کاهش یافته است. تقاضا برای فولاد در سال گذشته به دلیل بحران انرژی و پیامدهای جنگ در اوکراین کاهش یافت.

براساس برآورد انجمن جهانی فولاد، تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۳ به میزان ۲.۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش و به ۱.۸۲۲ میلیارد تن خواهد رسید. همچنین در سال ۲۰۲۴، طبق انتظارات این انجمن، تقاضای جهانی فولاد باا ۱.۷ درصد افزایش به ۱.۸۵۴ میلیارد تن خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 8071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =