کد خبر 8185
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳

تولید فولاد کشور در دو سال آینده ۱۵ میلیون تُن افزایش می‌یابد

تولید فولاد کشور در دو سال آینده ۱۵ میلیون تُن افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های کلانی که در صنعت فولاد انجام شده است، در ۲ سال آینده ظرفیت فعلی ۴۵ میلیون تُن تولید فولاد در کشور به ۶۰ میلیون تُن می‌رسد.

به گزارش آهن نیوز؛ محمدیاسر طیب‌نیا روز شنبه در آیین افتتاح «مرکز نوآوری مشترک فولاد مبارکه و دانشگاه اصفهان» هشدار داد: در صورت آماده نبودن شرایط، ممکن است این نقطه قوت به چالشی بزرگ در کشور تبدیل شود.

وی رُشد نامتقارن و نبود توازن در زنجیره تولید فولاد را مهمترین چالش پیش روی این صنعت توصیف کرد و گفت: راهبرد ما برای مقابله با این چالش توسعه سرمایه انسانی، ارتقای بهره‌وری، توسعه پایدار اقتصادی _ اجتماعی و تبدیل شدن به صنعت سبز است.

طیب‌نیا اضافه کرد: راهبرد دیگز این شرکت، توسعه فناوری و نوآوری است که البته این راهبردها مُختص فولاد مبارکه نیست و در همه کشور قابل استفاده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه تاکید کرد: راه‌اندازی دفاتر صنعت و دانشگاه در راستای راهبرد توسعه فناوری و نوآوری است و ما بدنبال همکاری دوطرفه میان صنعت فولاد و دانشگاه‌ها هستیم و این همکاری می‌تواند به تحصیل دستاوردهای مقتضی مُنجر شود.

وی با اشاره به نقاط قوت صنعت فولاد کشور تصریح کرد: در حالی که حدود ۴۵ میلیون تُن ظرفیت تولید فولاد در کشور ماست بدلیل وجود برخی چالش‌ها مانند قطعی برق و گاز، مشکلات حوزه حمل و نقل و زیرساخت‌های انرژی، امکان استفاده کامل از این ظرفیت وجود ندارد.

طیب‌نیا گفت: فولاد مبارکه برای حل این چالش‌ها اقداماتی انجام داده که راه‌اندازی نیروگاه‌های برق یکی از آنهاست.

وی ادامه داد: نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۱۴ مگاواتی که عملیات آن ۲۰ ماه پیش آغاز شد و ماه گذشته به بهره‌برداری رسید و احداث نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی خورشیدی که ابتدای سال کلنگ آن زده شد و امیدواریم فاز(گام) نخست آن انتهای سال و گام‌های بعدیش در سال آینده بهره‌برداری شود، نمونه‌ای از اقدامات این شرکت برای حل چالش‌های یاد شده است.

طیب‌نیا خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه سال گذشته با وجود همه محدودیت‌ها توانست با ۱۰۰ درصد ظرفیت تولید داشته باشد ولی میانگین استفاده از ظرفیت در صنعت فولاد کشور ما حدود ۶۵ درصد و در فولاد دنیا حدود ۷۰ درصد است.

مدیرعامل فولاد مبارکه ادامه داد: نگاه ما به توازن در صنعت فولاد؛ فقط به زنجیره تولید و حل چالش‌های خودمان نیست بلکه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، انسانی را نیز مد نظر قرار داده‌ایم.

وی یادآور شد: فولاد مبارکه بطور مستقیم و غیرمستقیم برای ۳۵۰ هزار نفر در کشور اشتغالزایی کرده است و ما در این شرکت اهدافی که مُنجر به خلق آینده بهتر شود را دنبال می‌کنیم و درصددیم اصفهان را به قُطب نوآوری و فناوری کشور تبدیل کنیم و برای اینکه بتوانیم مسیر خود را بدرستی دنبال کنیم باید از روش‌هایی که مسیر را کوتاه می‌کند و کیفیت را ارتقاء می‌بخشد، بهره ببریم.

طیب‌نیا تاکید کرد: یک دهه گذشته ۹۰ درصد بومی‌سازی قطعات و تجهیزات را در مجموعه‌ای که ۱۰۰ درصد وارداتی بود، محقق کردیم و امروز تغییرات در خطوط تولید توسط کارشناسان داخلی انجام می‌شود و ما به جایگاهی رسیده‌ایم که بعنوان بزرگترین صنعت کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد جنوب آسیا و شمال آفریقا، موتور مُحرکه بیش از سه هزار و ۵۰۰ بنگاه اقتصادی دیگر در سطح کشور هستیم و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۳۵۰ هزار نفر را فراهم کرده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر 8185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =