کد خبر 8257
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳

تحلیل تکنیکال سهام ذوب آبان ۱۴۰۲ / چراغ روشن امید در دل سهامداران ذوب

تحلیل تکنیکال سهام ذوب آبان ۱۴۰۲ / چراغ روشن امید در دل سهامداران ذوب

قیمت سهام ذوب آهن اصفهان از تغییر رفتار کلیت بازار از ابتدای شهریورماه تا کنون، مستثنی نبود. ثبت کف قیمتی بالاتر در هفته ابتدایی آبان باعث شد تا سهامداران «ذوب» نسبت به چشم‌انداز میان‌مدت این سهم، امیدوار شوند. با توجه به اینکه لگ آخر صعودی ذوب با ریتم افزایشی حجم معاملات آن همراه شده است، آیا می‌توان به پایداری روند تازه این سهم دل بست؟

به گزارش آهن نیوز؛ شرکت ذوب آهن اصفهان با نماد «ذوب» در بازار دوم بورس قابل معامله است. سهام این شرکت با ارزش بازاری بالغ بر ۲۵ هزار و ۷۱۲ میلیارد تومان در گروه فلزات اساسی قرار دارد.

آنالیز تابلوی معاملات «ذوب» نشان می‌دهد رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمانی که حقوقی شروع به خریدهای سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال ذوب آهن اصفهان 

شرکت ذوب آهن اصفهان، یکی از نمادهای شاخص‌ساز تالار شیشه‌ای است. از این رو می‌توان حدس زد که قیمت سهام این شرکت کورولیشن زیادی با حرکت شاخص کل داشته باشد. پس از افت ۵۰ درصدی قیمت ذوب از نیمه اردیبهشت‌ماه سال جاری تا پایان مرداد، همزمان با تغییر رفتار کلیت بازار، روند این نماد نیز تغییر کرد. 

از ابتدای شهریورماه تا کنون، قیمت سهام ذوب موفق شده است، بیش از ۳۶ درصد رشد کند. در این میان ثبت کف بالاتر از سویینگ قبلی که در محدوده ۲۸۳ تومان، سهامداران ذوب آهن اصفهان را نسبت به روزها و هفته‌های باقی مانده تا پایان سال امیدوار ساخته است.

با این حال، ضعف قیمت در عبور از سقف قبلی در محدوده ۳۷۱ تا ۳۷۶ تومان از خوش‌بینی‌ها می‌کاهد. باید در نظر گرفت که پس از جهش ۳۰ درصدی قیمت که تنها در ۹ روز کاری اتفاق افتاد، سهام نیاز به دست به دست شدن و ورود سهامداران تازه‌نفس دارد. از این رو اصلاح قیمت طبیعی است. 

پس از برخورد قیمت به خط میانی چنگال ترسیم شده، قیمت وارد اصلاح مینوری شده است. در صورتی که اصلاح قیمت تا محدوده کف قبلی در سطح ۳۰۰ تومانی ادامه یابد، سناریوی صعودی این نماد، رنگ می‌بازد و سناریوی روند خنثی مطرح می‌شود. 

با این حال ریتم افزایشی قوی حجم معاملات ذوب، باعث شده است توجه بسیاری از اهالی بازار سرمایه به این نماد جلب شود. به نظر می‌رسد پس از اصلاح قیمت، نهایتا تا تراز ۶۱.۸ درصد فیبوناچی ریتریسمنت آخرین لگ صعودی ادامه یابد و پس از آن و برخورد قیمت با موازی پایینی چنگال اندروز، زمینه برای آغاز موج جنبشی بعدی فراهم شود. در این حالت تارگت قیمتی بعد، در محدوده ۴۲۲ تا ۴۳۲ تومان خواهد بود.

منبع: تجارت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر 8257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =