کد خبر 8310
۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸

یک واحد تولید فولاد استان زنجان در مدار احیا قرار گرفت

یک واحد تولید فولاد استان زنجان در مدار احیا قرار گرفت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: واحد تولید فولاد در ایجرود پس از مواجه شدن با برخی مشکلات و ایجاد آلایندگی‌های محیط زیستی و وقوفه در تولید،‌ اکنون در مدار احیا قرار گرفته است.

به گزارش آهن نیوز؛ مجید گلشنی منفرد افزود: سرمایه گذار قبلی این شرکت،‌ مشکلات متعدد زیست محیطی به بار آورده بود ولی با ورود سرمایه گذار جدید این مجموعه در مسیر احیا قرار گرفته و مقدمات حل مشکلات آن در حال انجام است.

وی گفت: این شرکت‌ فولادی که وابسته به سرمایه‌گذاران چینی بوده،‌ در شهرستان ایجرود مستقر است و اخیرا مشکلاتی بین سهامداران و نحوه فروش آن بین ۲ مالک قدیم و جدید پیش آمده بود که رسیدگی به این اختلاف توسط مسئولان قضایی استان تسریع و رای قطعی از سوی دادگاه تجدید نظر صادر شد.

گلشنی اضافه کرد: مشکل زیست محیطی این کارخانه هم در شورای تأمین استان مطرح شد و از آنجایی که سرمایه گذار قبلی برای محیط زیست آلایندگی‌های ایجاد کرده کرده بود، سرمایه گذار جدید این مجموعه وعده داد که مسئولان استان فرصت بدهند تا مشکلات زیست محیطی آن را حل کند.

بهروز عباسی دادستان زنجان نیز پیش از این در خصوص حل مشکلات واحدهای تولیدی در جمع خبرنگاران، گفته بود: کماکان رویکرد دستگاه قضایی استان، حمایت از واحدهای تولیدی بوده و همواره دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی روی مراجعه کنندگان باز است.

دادستان زنجان تصریح کرد: در خصوص این واحد تولید فولاد در استان نیز رأی قطعی صادر شد و مساعدت‌هایی برای حل گره های آن مجموعه صورت گرفت.

در همین راستا "شنگ کوان لی" مالک جدید این کارخانه فولادی نیز اظهار داشت: خوشبختانه مسئولان قضایی استان نهایت همکاری را با ما در این زمینه داشتند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما این است که مشکلات زیست محیطی این کارخانه را به حداقل برسانیم، گفت: این مشکلات برای مالک قبلی بود ولی در مدیریت جدید این مشکلات را حل خواهیم کرد.

سرمایه گذار چینی این کارخانه ادامه داد: از سال ۹۳ بدهی‌های شرکت پرداخت نشده بود که با مساعدت مسئولان استان این موضوع در حال پیگیری و تسویه حساب است که امیدواریم تا ۶ ماه آینده کلیه بدهی‌های این شرکت از جمله مشکلات موجود رفع شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر جذب نیروی کار انجام شده و بیش از ۱۶۰ نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند و پیش‌بینی این است که ظرف مدت پنج ماه آینده این کارخانه وارد فاز تولید شود.

به گفته سرمایه گذار جدید، این واحد تولیدی ماهانه تا ۷۰ هزار تن چدن تولید خواهد کرد و مذاکرات اولیه با فولاد خوزستان انجام شده و قرار است تولیدات این کارخانه به این کارخانه فروخته شود که در این صورت بیش از یک هزار نفر در این کارخانه فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 8310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =