کد خبر 832
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

مدیر بازرگانی فولاد حداد:

زیرساخت‌های مورد نیاز تولید باید تامین شود

 زیرساخت‌های مورد نیاز تولید باید تامین شود

برای افزایش تولید فولاد در کشور باید موانع تولید کارخانه‌های فولاد برطرف شود، همچنین زیرساخت‌های مورد نیاز تولید، مثل برق باید تأمین شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، حداد صفا حداد، مدیر بازرگانی فولاد حداد با اشاره به مهم‌ترین موانع تولید در زنجیره فولاد و تأثیر آن بر تولید و توسعه در این صنعت بزرگ گفت: عدم‌ارائه مشوق‌های لازم در راستای افزایش تولید، کمبود مواد اولیه، قطعی برق، قانون ساعت کار و مشکلات ارزی، موانع صادرات و قیمت‌گذاری از جمله موانع پیش‌روی افزایش تولید در زنجیره فولاد کشور است.

مدیر بازرگانی کارخانه فولاد حداد در ادامه گفت: برای افزایش تولید فولاد در کشور باید موانع تولید کارخانه‌های فولاد برطرف شود، همچنین زیرساخت‌های مورد نیاز تولید، مثل برق باید تأمین شود.

این فعال صنعتی با اشاره به قطعی‌های مکرر و طولانی مدت برق در صنایع کشور، تصریح کرد: اخلال در مقاطع خیلی کوتاه نیز آسیب جدی به خط تولید می‌زند و حتی بر روی نوسانات قیمت در بازار تاثیرگذار خواهد بود و موجب ضرر و زیان‌های فراوان به تولید در کشور خواهد شد.

به گفته وی، در حال حاضر فقط ۱۰ درصد از کارخانه در یک شیفت کاری ۸ ساعته مشغول هستند و نهایتاً بین ۸ تا ۱۰ هزار تن تولید دارند. در صورتی که در شرایط معمولی می‌توان از حداقل ۴۰ درصد ظرفیت کارخانه برای تولید ۲۰ هزار تن محصول استفاده کرد. درعین حال، نیز موجودی بازار کامل‌تر و قیمت‌ها متناسب‌تر خواهد شد.

صفا حداد همچنین به ارزانی نیروی انرژی و ارزانی نیروی انسانی در کشور اشاره کرد و گفت: می‌توان از این امکانات برای بالا بردن کیفیت تولیدات استفاده و رقابت ایجاد کرد چرا که به نظر ما سود ما، سود مصرف‌کننده است. ما با کاهش قیمت نه تنها مخالف نیستیم بلکه معتقدیم، قیمت پایین گردش در صنعت را بیشتر خواهد کرد.

مدیر بازرگانی فولاد حداد در پایان با تاکید بر اینکه صنعت فولاد کشور نیازمند استفاده از ماشین‌آلات به روز و تکنولوزی‌های پیشرفته است، اظهار داشت: تولید با ماشین‌آلات فرسوده موجب کاهش کیفیت حداقل ۳۰ درصد از محصولات خواهد شد. برهمین اساس، تسهیل واردات باید در دستور کار قرار گیرد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =