کد خبر 8334
۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

معاون برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های شرکت فولاد خوزستان تصریح کرد:

مشکل عدم تامین گاز در زمستان را حل کردیم / نیروگاه‌ساز نیستیم اما برق خود را تامین می‌کنیم

مشکل عدم تامین گاز در زمستان را حل کردیم / نیروگاه‌ساز نیستیم اما برق خود را تامین می‌کنیم

به گفته معاون برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های شرکت فولاد خوزستان این شرکت مشکل عدم تامین گاز در زمستان را با ذخیره آهن اسفنجی حل می‌کند. شهنیانی همچنین از راه‌اندازی دو نیروگاه به دست فولاد خوزستان برای حل مشکل تامین برق خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، شرکت فولاد خوزستان نخستین نشست خبری را در ساعات ابتدایی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی ایران‌متافو برگزار کرد.

در این نشست میثم شهنیانی، معاون برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های شرکت فولاد خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: به یقین تحریم‌ها بر صنعت تاثیرگذار است اما کار را متوقف نمی‌کند و مشتریان سنتی فولاد خوزستان در خارج از مرزها کیفیت محصولات این کشور را قبول دارند.

وی افزود: زمزم سه در یک واحد قدیمی به نام  HYL تاسیس شده است، راه‌اندازی این پروژه نشان می‌دهد کیفیت مصرف انرژی در مجموعه اهمیت دارد.

شهنیانی درباره چگونگی رویارویی فولاد خوزستان با چالش تامین برق گفت: وزارت نیرو موظف است برق صنایع را تامین کند و در اختیار آنها بگذارد. شرکت فولاد خوزستان نیروگاه‌‍‌ساز نیست؛ اما یک نیروگاه 520 مگاواتی را در دست ساخت دارد که یک سال و نیم دیگر به مرحله اجرا می‌رسد. نیروگاه دیگری هم با همکاری با مپنا راه‌اندازی خواهیم کرد. کوره ما از نوع قوس الکتریکی بلند نیست و با مصرف برق کار می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های شرکت فولاد خوزستان تصریح کرد: با ذخیره‌سازی آهن اسفنجی در تلاشیم مشکل تامین گاز را در زمستان جبران کنیم.

او در ادامه به اقدامات شرکت فولاد خوزستان در زمینه تامین انرژی پرداخت و گفت: پروژه‌های زیست‌محیطی فصلی مجزا در فولاد خوزستان هستند و این شرکت به نسبت دیگر صنایع کشور پروژه‌های بیشتری را اجرایی کرده است. محیط زیست در فولاد خوزستان نه یک حرف شیک بلکه یک دغدغه در صنعت است. در همین راستا فولاد خوزستان، طرح نیروگاه‌های تجدیدپذیر را در هیات مدیره فولاد مصوب کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 8334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =