کد خبر 834
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

سیاست‌گذاری وزارت صمت در بورس کالا؛ کم رونقی بازار

سیاست‌گذاری وزارت صمت در بورس کالا؛ کم رونقی بازار

اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت و بورس کالا در بالا نگه داشتن قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی پافشاری کنند معاملات در بورس کالا به حداقل ممکن تقلیل خواهد یافت و بازار روند رکودی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، محمد اصفهانی یکی از فعالان صنفی بازار آهن و فولاد با انتقاد از شیوه عرضه و تقاضای محصولات فولادی در بورس کالا اظهار داشت: روند فعلی بازار آهن و فولاد روند طبیعی نیست و ساخته و پرداخته وزارت صمت و بورس کالا برای حمایت از صنایع داخلی است.

وی درباره پیش‌بینی بازار آهن و فولاد تا پایان فصل تابستان گفت: اگر بازارهای جهانی تا پایان تابستان تغییر جهت مثبت ندهد که متاسفانه چشم‌انداز بازار با توجه به احتمال جنگ چین و تایوان و بحران اوکراین و روسیه ناپایدار است، به نظر می‌رسد بازار به رکود بیشتری سوق پیدا خواهد کرد.

این فعال صنفی بازار آهن و فولاد تصریح کرد: اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت و بورس کالا در بالا نگه داشتن قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی پافشاری کنند معاملات در بورس کالا به حداقل ممکن تقلیل خواهد یافت و بازار روند رکودی خواهد داشت.

اصفهانی با بیان اینکه سیاست‌گذاری وزارت صمت در بورس کالا به معنای رونق معاملات نیست، اظهارداشت: در این شرایط عرضه و تقاضا مبنا نیست زیرا در حال حاضر عرضه شمش در بورس کالا محدود و به نوعی در بورس کالا مهندسی عرضه صورت گرفته است و وقتی عرضه شمش محدود شود امکان رقابت راحت وجود دارد و حتی می‌توان ادعا کرد تقاضا زیاد است ولی واقعیت این است عرضه کم، تقاضای زیاد را به دنبال دارد.

وی در پایان بازار کنونی را با نوسانات قیمتی مصنوعی عنوان کرد و افزود: وزارت صمت در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ هم این سیاست را به گونه دیگری به کار گرفت و حتی شاخص مثبت –منفی سه را برداشت و موجب نوسانات قیمتی در بازار و مثبت شدن قیمت‌ها در بورس کالا شد اما معاملات به حداقل ممکن رسید.

پایان پیام/ ف

کد خبر 834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =