کد خبر 8349
۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

دکتر علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان:

ابرپروژه توری فلزی فولاد خوزستان، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

در حاشیه بیستمین نمایشگاه تخصصی متالورژی
 ابرپروژه توری فلزی فولاد خوزستان، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

ابر پروژه زیست محیطی توری‌های فلزی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. در دنیا تنها ۳ کشور از جمله برزیل موفق شده‌اند؛ این پروژه را با این ابعاد پیاده کنند.

به گزارش خبرنگار آهن نیوز، دکتر علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، در حاشیه بیستمین نمایشگاه تخصصی متالورژی از پیشرفت ۷۰ درصدی فیزیکی ابر پروژه توری‌های فلزی خبر داد و گفت: در خاورمیانه تنها یک کشور این پروژه را با ابعاد یک ششم کوچکتر دنبال می‌کند و تنها ۳ کشور در جهان پروژه توری‌های فلزی را با ابعاد گسترده پیاده‌سازی می‌کنند. ۴۰ هزار هکتار را به این پروژه اختصاص داده‌ایم که در سطح جهانی از نظر سطح اختصاص، بی‌مانند است. این سطح اختصاص تمام محوطه‌ای که باعث برخاستن غبار می‌شود را با توری‌های ۲۸ متری ارتفاع بلند و توری‌های کوتاه، پوشش می‌دهد.

علیرضا مخبر دزفولی در ادامه افزود: نمونه جهانی این طرح، ۸۰ درصد بازدهی داشته است که از نظر بازدهی با پروژه‌های زیست محیطی مشابه، قابل مقایسه نیست.

وی در ادامه گفت تاکنون بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان به‌صورت داوطلبانه و در راستای مسئولیت اجتماعی خود برای این طرح هزینه کرده‌ایم و احتمالا تا پایان طرح، این رقم به هزار میلیارد تومان برسد. مخبر خاطر نشان کرد؛ اگرچه پروژه‌های زیست محیطی ما در سراسر ایران پیاده‌سازی و اجرا شده است؛ اما بخش اعظم این پروژه‌ها را به استان خوزستان اختصاص داده‌ایم. این تمرکز هم خواست نظام و هم خواست و تعهد ما به ثروت‌سازترین استان کشور است که علیرغم نقش موثری که در اقتصاد ایران دارد؛ همچنان جز سه استان محروم ایران است.

12 هزار میلیارد از فروش و 4 هزار میلیارد از سود را به خاطر مشکلات انرژی از دست دادیم

علیرضا مخبر ضمن ابراز نگرانی درباره مشکلات انرژی صنایع و کارخانه‌ها گفت: در گذشته برق و گاز، مزیت اقتصادی شرکت‌های فولادی بود اما امسال 12 هزار میلیارد از فروش و 4 هزار میلیارد از سود را به‌خاطر مشکلات انرژی از دست دادیم. 

برای حل مشکل گاز به توصیه وزارت صمت در حال مذاکره با شرکت‌های خارجی هستیم تا بتوانیم بخشی از کسری‌های حوزه انرژی را از این طریق تامین کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 8349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =