کد خبر 8388
۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

بورس در دومین روز از هفته اول آذرماه سبز پوش شد

بورس در دومین روز از هفته اول آذرماه سبز پوش شد

معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل بورس بر خلاف جهت روز گذشته خود رفتار کرد و اندکی افزایش ارتفاع داد.

به گزارش آهن نیوز؛ معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل بورس بر خلاف جهت روز گذشته خود رفتار کرد و اندکی افزایش ارتفاع داد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با رشد چهار هزار و ۴۸۹ واحدی که معادل ۰.۲۲ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس، شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و ۲۴ هزار واحدی ایستاد.

همچنین معاملات سهم‌های کوچک بازار سرمایه نیز با بزرگان همسو بود؛ با این تفاوت که رشد شاخص هم‌وزن نسبت به نماگر اصلی بازار بیشتر بود. به این ترتیب میانگین هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز معادل دو هزار و ۹۴۱ واحد که معادل ۰.۴۲ درصد این شاخص است، افزایش ارتفاع داد و به سطح ۷۰۸ هزار و ۶۵۱ واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز جاری حکایت از تعادل در ورود و خروج پول در سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی دارد. چرا که شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج تنها ۱۴ میلیارد تومان پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم اخابر، کترام و حفارس بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، حفارس و خساپا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

کایزد با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، کترام نیز با افت  ۶.۹۸ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های اخابر، کترام و فزر تعلق گرفت. همچنین سهم‌های کسرام، ختراک و مادیرا نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای ثغرب، خاور و ثپردیس خروج پول هوشمند داشتند

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های لسرما، نطرین و چافست رقم خورد. همچنین والبر در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد وامین بود.

انتهای پیام/

کد خبر 8388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =