کد خبر 8392
۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

۶ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی توسط شرکت‌های فولادی در حال اجراست

۶ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی توسط شرکت‌های فولادی در حال اجراست

مدیر زیرساخت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از عملیات اجرایی ۶ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی توسط شرکت‌های فولادی و معدنی خبر داد.

به گزارش آهن نیوز؛ «منیژه غلامرضایی» امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران در نمایشگاه «ایران متافو» با اشاره به امضای تفاهم‌نامه احداث نیروگاه بین وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و نیرو افزود: طبق این تفاهمنامه قرار شد تا ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق توسط شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی ایجاد شود که از این میزان، تاکنون عملیات اجرایی ۶ هزار مگاوات انجام شده است.

مدیر زیرساخت ایمیدرو ادامه‌داد: در یک ماه گذشته یک‌هزار مگاوات نیروگاه توسط بخش معدن و صنایع معدنی به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه‌کرد: ۲ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر نیز از سوی این صنایع در حال احداث است. همچنین طبق قانون مانع زدایی از صنعت برق، قیمت سوخت این پروژه ها در زمان بهره برداری، معادل تعرفه سوخت نیروگاه ها محاسبه می شود.

غلامرضایی با اشاره زیرساخت های آب، گفت: عملیات اجرایی سه خط انتقال آب آغاز شده است که یک خط به انتقال آب از سیرجان، کرمان و اردکان اختصاص دارد و مورد بهره برداری رسیده است. خط بعدی از دریای عمان تا اصفهان و خط دیگری از چابهار تا خراسان رضوی است که برای تامین آب صنایع و معادن است و تا پایان سال آینده شاهد بهره برداری از این خطوط خواهیم بود.

وی با اشاره به توسعه حمل و نقل ریلی برای صنایع و معادن، گفت: بحث ما بیشتر استفاده از حمل و نقل ریلی برای کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری است که در تامین ناوگان، خود صنایع مشارکت خواهند کرد.

مدیر زیرساخت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران عنوان کرد: در همین راستا تامین ۳۰۰ دستگاه لوکوموتیو در چند سال در نظر گرفته شده است که ثبت سفارش ۸۰ دستگاه لوکوموتیو توسط شرکت ها با راهبری ایمیدرو و با هدف توسعه حمل ریلی معدن و صنایع معدنی انجام شده است.

وی تاکید کرد: ۱۰ دستگاه لوکوموتیو برای توسعه ناوگان ریلی این حوزه به‌زودی وارد کشور می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 8392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =