کد خبر 8488
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

12 پروژه چین برای افزایش تولید کنسانتره سنگ‌آهن

12 پروژه چین برای افزایش تولید کنسانتره سنگ‌آهن

براساس اعلام انجمن صنعت آهن و فولاد چین (CISA)، این کشور از سال ۲۰۲۳ ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن خود را ۵۰ میلیون تن افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، براساس اعلام انجمن صنعت آهن و فولاد چین (CISA)، این کشور از سال ۲۰۲۳ ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن خود را ۵۰ میلیون تن افزایش داده است. لئو تیجون، نایب رئیس CISA، در این باره گفت که ایجاد ۵۰ میلیون تن ظرفیت اضافی بخشی از یک برنامه استراتژیک (راه اندازی شده در مارس ۲۰۲۲) برای افزایش تولید یک عنصر کلیدی برای فولادسازی است.

 وی مشخص نکرد که اکنون ظرفیت کل تولید سنگ آهن چقدر است، اما اعلام کرد که چین در تسریع توسعه پروژه‌های کلیدی سنگ آهن برای دستیابی به امنیت عرضه ادامه خواهد داد. لئو تیجون خاطرنشان کرد: «بیش از دوازده پروژه کلیدی سنگ آهن از زمان اجرای این طرح آغاز شده است.»

در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳، این کشور تولید کنسانتره سنگ آهن را با افزایش ۱.۳ درصدی نسبت به سال قبل به ۲۱۵.۵ میلیون تن رساند. این داده‌ها براساس اعلام انجمن دولتی معادن متالورژی چین (MMAC) است. پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۳ عرضه این محصولات با رشد ۳ درصدی به حدود ۲۹۵ میلیون تن برسد.

بر اساس پیش بینی تحلیلگران بازار سرمایه چین، این کشور در سال ۲۰۲۴ حدود ۳۰۰ میلیون تن سنگ آهن تولید خواهد کرد. باید توجه داشت که چین به عنوان تولیدکننده پیشرو فولاد در جهان، باید ۸۰ درصد سنگ آهن خود را وارد کند. این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ عرضه داخلی را از نظر کنسانتره از حدود ۲۷۰ میلیون تن سال ۲۰۲۲ به ۳۷۰ میلیون تن افزایش دهد.

 از زمان راه اندازی این طرح، چین شاهد توسعه سریع پروژه‌های سنگ آهن و رشد پایدار در سرمایه‌گذاری در این بخش بوده، اما تولید کنسانتره سنگ آهن به طور کلی ثابت است.

 انجمن صنعت آهن و فولاد چین به دنبال فرصت‌های جدید برای بهره‌گیری از منابع داخلی سنگ آهن مطابق با برنامه توسعه خود است. انتظار می‌رود تقاضا برای سنگ آهن در چین همچنان روند قوی داشته باشد. از همین روی، در کوتاه مدت بعید است که کشور مدل غالب فرآیند یکپارچه تولید فولاد در کوره‌های بلند و کوره‌های مبدل اکسیژن را تغییر دهد. در عین حال، فناوری‌های جدید ذوب و تقاضای فزاینده برای آهن احیاء مستقیم، الزامات کیفیت سنگ آهن را افزایش می‌دهد.

 تولید سنگ آهن در چین در آوریل ۲۰۲۳ نسبت به ماه قبل ۱۳.۱ درصد کاهش یافته و به ۷۵.۱ میلیون تن رسیده است. همچنین در مقایسه با آوریل ۲۰۲۲، تولید سنگ آهن توسط شرکت‌های معدنی چین ۰.۷ درصد افزایش یافت. در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳، تولید سنگ آهن با کاهش ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ به ۳۱۴.۳۸ میلیون تن رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 8488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =