کد خبر 8497
۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸

جهش خیره‌کننده حاشیه سود فولاد کاوه جنوب کیش

جهش خیره‌کننده حاشیه سود فولاد کاوه جنوب کیش

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش تا انتهای آبان ماه امسال به درآمد عملیاتی ۲۴ هزار و ۶۵۷ میلیارد تومانی دست پیدا کرده است. در آمد هشت ماهه سال جاری کاوه ۹ هزار و ۲۰۶ میلیارد تومان از مدت مشابه در سال قبل بیشتر بوده است. کاوه در تابستان امسال با حاشیه سود خالص فصلی ۳۰ درصدی خود عملکردی خاص در صورت‌های مالی خود به ثبت رسانده است.

به گزارش آهن نیوز؛ سهام شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در بازار دوم بورس تهران با نماد کاوه شناخته می‌شود. ارزش بازاری سهام شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در حال حاضر ۳۵ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان بود و ۲۱ درصد از سهام این مجموعه در بازار سهام شناور است. 

در هشت ماهه امسال ۳۰ درصد از فروش کاوه به صورت صادراتی بوده و این مجموعه در بازارهای داخلی عرضه‌ای بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومانی داشته است.

تنها محصول صادراتی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش شمش بیلت صادراتی است. شمش بیلت بخش اصلی فروش داخلی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش را نیز تشکیل داده است.

کاوه علاوه بر بیلت، آهن اسفنجی نیز تولید می‌کند. شرکت‌های صنعت فلزات اساسی مشابه پتروشیمی‌های کشور در سال جاری چالش های متعددی را بابت تعیین نرخ گاز خوراک و سوخت خود تجربه کرده‌اند.

فروش فولاد کاوه جنوب کیش بیش از ۹ همت افزایش یافت!

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در سال جاری رشد فروش قابل توجهی را پشت سر گذاشته است. شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در سال ۱۴۰۰ با ۱۸ هزار و ۸۰۱ میلیارد تومان فروش، به طور متوسط ماهانه هزار و ۵۶۷ میلیارد تومان درآمدزایی کرده است.

کاوه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۰ درصد رشد درآمدزایی داشت و با ۲۲ هزار و ۶۵۶ میلیارد تومان فروش به متوسط ماهانه هزار و ۸۸۸ میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

جهش خیره‌کننده حاشیه سود فولاد کاوه جنوب کیش

بیشترین میزان فروش ماهانه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در سال ۱۴۰۰ به اردیبهشت ماه با ۲ هزار و ۱۵۶ میلیارد تومان درآمد عملیاتی تعلق گرفت و در سال ۱۴۰۱ با ۲ هزار و ۹۲۸ میلیارد تومان به اسفند ماه تعلق داشت و تیر ماه ۱۴۰۱ با ۲۷۷ درصد بیشترین میزان افزایش فروش به نسبت ماه مشابه در سال قبل را به خود اختصاص داد.

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در هشت ماهه طی شده از سال جاری نشان داده که عملکردی به مراتب بهتر نسبت به هشت ماهه ابتدایی سال قبل در زمینه درآمدزایی داشته است. این شرکت تا انتهای آبان ماه امسال ۲۴ هزار و ۶۵۷ میلیارد تومان فروش داشته که به نسبت فروش ۱۵ هزار و ۴۵۲ میلیارد تومانی هشت ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ رشد ۶۰ درصدی و به زبان دیگر، افزایش ۹ هزار و ۲۰۶ میلیارد تومانی داشته است. در این هشت ماهه، بیشترین میزان فروش به اردیبهشت ماه با ۳ هزار و ۹۹۳ میلیارد تومان تعلق گرفته که رکورد فروش ماهانه این مجموعه به شمار می‌رود. بیشترین افزایش فروش ماهانه نسبت به ماه مشابه در سال قبل نیز به همین ماه با ۱۷۶ درصد رشد تعلق گرفته است.

رشد ۱۸۸ درصدی سودآوری فولاد کاوه جنوب کیش

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در سال‌های قبل با حاشیه سود ناخالص فصلی ۲۱ درصدی و حاشیه سود خالص ۱۶ درصدی سودآوری می‌کرد. کاوه در تابستان امسال شاهد رشد شدید حاشیه سود خالص خود بود که نمونه مشابه آن در بهار امسال اتفاق افتاده بود. 

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با ثبت حاشیه سود خالص ۳۰ درصدی در تابستان نشان داد که ۱۴ درصد به نسبت متوسط این معیار در فصل‌های دو سال گذشته رشد داشته و حتی نسبت به حاشیه سود خالص تابستان سال قبل با رشد ۱۵ درصدی مواجه است.

کاوه در تابستان امسال، سود خالص ۲ هزار و ۳۵۶ میلیارد تومانی به ثبت رساند که ۱۸۸ درصد بیشتر از تابستان سال قبل بود. افزایش سودخالص تابستان درحالی اتفاق افتاد که درآمدزایی این شرکت در تابستان امسال تنها ۴۷ درصد بیشتر از تابستان ۱۴۰۱ بوده است. عملکرد بهار امسال این مجموعه نیز با ۱۶۷ درصد سودآوری بیشتر به نسبت بهار سال قبل همراه بوده است. 

منبع: اکو ایران

انتهای پیام/

کد خبر 8497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =