کد خبر 8531
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالای ایران گزارش می‌دهد:

بیش از ۴۸ درصد محصولات زنجیره فولاد بدون مشتری ماند

بیش از ۴۸ درصد محصولات زنجیره فولاد بدون مشتری ماند

در انتهای معاملات امروز محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا، حدود ۴۸ درصد محصولات عرضه شده ریزش کرده و ورق سرد لوازم خانگی و سنگ آهن کلوخه به دلیل نبود مشتری از تابلوی معاملات حذف شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق جدیدترین اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۱۱ آذر ۱۴۰۲ قرار بود یک میلیون و ۴۲۰ هزار و ۶۰۶ تن محصول شامل ۱۹۰ هزار و ۱۰۶ تن محصولات نورد فولادی، ۱ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۵۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۸۹ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود. اما در انتهای معاملات امروز حدود ۴۸ درصد محصولات عرضه شده ریزش کرده و ورق سرد لوازم خانگی و سنگ آهن کلوخه به دلیل نبود مشتری از تابلوی معاملات حذف شد. در نهایت حجمی به مقدار ۷۳۹ هزار و ۹۲۶ تن با میزان تقاضای ۷۰۳ هزار و ۲۶۵ تن به فروش رفت که تقاضای چشمگیری محسوب نمی‌شود.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، ریل آهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، و شمش بلوم و آلیاژی، انواع ورق سرد خودرو، لوازم خانگی و گالوانیزه خودرو است که پس از حذف ورق سرد لوازم خانگی حجمی به مقدار ۵۰/۵ درصد ریزش کرده و ۹۳ هزار و ۹۲۶ تن با میزان تقاضای ۴۵ هزار و ۲۶۵ تن به فروش رفت.

همچنین طبق روال هر هفته، در جریان معاملات محصول آهن اسفنجی که از سمت هفت شرکت عرضه شده بود در نهایت تمامی حجم عرضه شده با میزان تقاضای ۱۶۹ هزار تنی و با میانگین نرخ معامله ۱۲۶ هزار و ۳۶۱ ریال به فروش رفت که نسبت به نرخ پایه عرضه، ۱۵/۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. 

در تالار صنعتی و حراج باز نیز از یک میلیون و ۱۴۱ هزار و ۵۰۰ تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه، گندله و کنسانتره سنگ آهن موجود، با حذف کامل سنگ آهن کلوخه، که ۵۱/۲ درصد کاهش، حجمی به مقدار ۵۵۷ هزار تن با میزان تقاضای ۴۹۶ هزار تنی به فروش رفت.

تصویر زیر جزئیات معاملات امروز را نسبت به اطلاعیه عرضه نشان می‌دهد.

بیش از ۴۸ درصد محصولات زنجیره فولاد بدون مشتری ماند

انتهای خبر/ ف

کد خبر 8531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =