کد خبر 8570
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷

افزایش ۷ برابری سود خالص شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان

افزایش ۷ برابری سود خالص شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان

شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در تابستان امسال با ثبت سود خالص فصلی هزار و ۹۶ میلیارد تومانی از افزایش هفت برابری سود خالص این شرکت به نسبت سودآوری ۱۵۸ میلیارد تومانی تابستان سال قبل خود پرده برداری کرد.

به گزارش آهن نیوز؛ سهام شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در بازار اول فرابورس ایران با نماد فغدیر شناخته می‌شود.

ارزش بازاری سهام شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در حال حاضر ۲۷ هزار و ۷۵۵ میلیارد تومان است.

شرکت بین المللی توسعه صنایع ومعادن غدیر به تنهایی بیش از ۳۵ درصد از سهام شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان را تحت تملک دارد. شرکت معدنی وصنعتی چادرملو و شرکت فولاد آلیاژی ایران از دیگر سهامداران عمده فغدیر به شمار می‌روند. 

در هشت ماهه امسال تمام فروش شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان به صورت داخلی بوده و این مجموعه امسال در بازارهای صادراتی عرضه‌ای نداشته است.

تمام تولیدات و فروش فغدیر به محصول آهن اسفنجی خلاصه می‌شود.

فغدیر سال گذشته کمتر از ۱۰ درصد  از فروش خود را به صورت صادراتی انجام داده اما در سال جاری صادراتی را به ثبت نرسانده است.

فروش آهن و فولاد غدیر ایرانیان ۵۷ درصد افزایش یافت!

شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در سال جاری رشد فروش قابل توجهی را پشت سر گذاشته است.  شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در سال ۱۴۰۰ با ۷ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان فروش، به طور متوسط ماهانه ۶۰۵ میلیارد تومان درآمدزایی کرده است. فغدیر در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶ درصد کاهش درآمدزایی داشت و با ۶ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان فروش به متوسط ماهانه ۵۶۸ میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

ثبت ۷ برابری سود خالص شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان

بیشترین میزان فروش ماهانه شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در سال ۱۴۰۰ به آبان ماه با هزار و ۳ میلیارد تومان درآمد عملیاتی تعلق گرفت و در سال ۱۴۰۱ با هزار و ۳۴۷ میلیارد تومان به همین ماه تعلق داشت و شهریور ماه ۱۴۰۱ با ۱۴۵ درصد بیشترین میزان افزایش فروش به نسبت ماه مشابه در سال قبل را به خود اختصاص داد.

ضرورت پرداخت امن در معاملات

شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در هشت ماهه طی شده از سال جاری نشان داده که عملکردی بهتر به نسبت هشت ماهه ابتدایی سال قبل در زمینه درآمدزایی داشته است. این شرکت تا انتهای آبان ماه امسال ۷ هزار و ۸۸۵ میلیارد تومان فروش داشته که به نسبت فروش ۵ هزار و ۱۹ میلیارد تومانی هشت ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ رشد ۵۷ درصدی و به زبان دیگر، افزایش ۲ هزار و ۸۶۶ میلیارد تومانی داشته است. در این هشت ماهه، بیشترین میزان فروش به اردیبهشت ماه با هزار و ۲۳۲ میلیارد تومان تعلق گرفته و بیشترین افزایش فروش ماهانه نسبت به ماه مشابه در سال قبل نیز به همین ماه با ۲۱۳ درصد رشد تعلق گرفته است.

رشد چشمگیر سودآوری فغدیر در تابستان

شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در سال‌های قبل با حاشیه سود ناخالص فصلی ۳۳ درصدی و حاشیه سود خالص ۴۰ درصدی سودآوری می‌کرد. فغدیر در تابستان و بهار امسال شاهد رشد شدید حاشیه سود خالص خود به نسبت سال گذشته بود. 

شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ثبت حاشیه سود خالص ۳۸ درصدی در تابستان نشان داد که ۲ درصد به نسبت متوسط این معیار در فصل‌های دو سال گذشته ریزش داشته و نسبت به حاشیه سود خالص تابستان سال قبل با افزایش ۲۹ درصدی مواجه است.

فغدیر در تابستان امسال سود خالص هزار و ۹۶ میلیارد تومانی به ثبت رساند که ۵۹۴ درصد بیشتر از تابستان سال قبل بود. سودآوری فصل بهار فغدیر نیز قابل توجه بوده است. فغدیر در بهار امسال نیز با هزار و ۸۷۳ میلیارد تومان سودخالص فصلی ۲۲۰ درصد بهتر از بهار سال قبل سودخالص به ثبت رساند.

ثبت ۷ برابری سود خالص شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان

منبع: اکو ایران

انتهای پیام/

کد خبر 8570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =