کد خبر 8582
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

دپارتمان ملی معدن در نهبندان با بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار تجهیز شد

دپارتمان ملی معدن در نهبندان با بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار تجهیز شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه آموزش هدف اصلی فنی و حرفه‌ای است، گفت: دپارتمان ملی آموزش معدن در شهرستان نهبندان با بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای آموزش مهارت‌های این حوزه تجهیز شده است.

به گزارش آهن نیوز؛ حسن کامرانی‌فرد صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه دپارتمان ملی معدن نهبندان از روز شنبه میزبان برگزاری دوره‌های تخصصی اپراتوری و سرویس نگهداری ماشین‌آلات سنگین و معدنی با حضور استان‌های مختلف  خواهد بود اظهار داشت: این دوره برای اولین بار در خراسان جنوبی برای افراد علاقه‌مند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این دوره‌های فشرده که با حضور ۲۵ نفر از سراسر کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: مهارت‌های تخصصی به مدت دو هفته در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌ جنوبی خاطرنشان کرد: آموزش‌های اختصاصی در فنی و حرفه‌ای رایگان است. ۱۹ مرکز آموزش ثابت با بیش از ۱۰۵ کارگاه ثابت و ظرفیت آموزشی سالانه بیش از ۲۰ هزار نفر در استان  فعالیت دارد و ۵۵۰ حرفه آموزشی در بخش خدمات، صنعت و فرهنگ و هنر به کارآموزان آموزش داده می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه تکمیل و تجهیز مراکز آموزشی در دستور کار قرار گرفته، ادامه داد: سال گذشته بسیاری از کارگاه‌ها در حوزه اینترنت اشیاء، خانه‌های هوشمند، مرکز تخصصی برق تجهیز شد. در کنار ظرفیت‌ها ‌و محدودیت‌های موجود در حوزه مربیان فنی و حرفه‌ای، امسال توانستیم از توان بیش از ۱۵۰ نفر از مربیان افتخاری نیز بهره‌مند شویم. 

کامرانی‌فرد با بیان اینکه متنوع بودن روش‌های اجرای آموزش، ارائه گواهینامه آموزشی با استاندارد جهانی و تطبیق با نیاز بازار کار از ویژگی‌های دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای است، ادامه داد: اردوهای جهای اداره‌ کل آموزش فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم در قالب خدمات فنی و مهندسی و آموزش‌های کوتاه‌مدت برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه  نیازسنجی آموزش مورد نیاز استان از دستگاه‌های اجرایی متولی گرفته می‌شود، یادآور شد: در چند سال اخیر ضریب مهارت‌آموزی در بین دانشجویان افزایش یافته است. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سال گذشته ۹ نفر به مسابقات ملی مهارت اعزام شدند که هشت نفر مدال گرفتند، اظهار داشت: خروجی ما در مسابقات ملی مهارت نشان از ارتقای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در خراسان جنوبی دارد. 

وی با بیان اینکه با رصدی که از مراکز کاریابی انجام شده، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای سهم عمده‌ای در اشتغال افراد داشته است، یادآور شد: امسال طرح تابستانه مهارت با دو هدف راهبری اجرایی شده که شامل توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی و کاهش سن مهارت‌آموزی در بین دانش‌آموزان بوده است.

انتهای پیام/ 

کد خبر 8582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =