کد خبر 8588
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷

اجرای ۶۱ طرح معدنی و فلزی با ۳ میلیارد دلار ارزش سرمایه‌گذاری

اجرای ۶۱ طرح معدنی و فلزی با ۳ میلیارد دلار ارزش سرمایه‌گذاری

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: این شرکت در ۶۱ طرح معدنی و فلزی با ۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده که روند سرمایه‌گذاری روبه رشد است.

به گزارش آهن نیوز؛ اردشیر سعد محمدی با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در گذشته نهاد مالی بود که اکنون در سرمایه‌گذاری مستقیم وارد شده است، گفت: در سال گذشته میزان سود این شرکت ۳۹۱ میلیون دلار بوده که قرار است با اجرای برنامه‌ها این میزان تا سال ۱۴۰۷ به یک میلیارد دلار برسد. چراکه هر طرحی که تبدیل به مرحله عملیاتی شود منجر به سودآوری می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ادامه داد: میزان سود خالص این شرکت در پنج سال اخیر روند رو به رشدی داشته است که بیانگر نگاه اقتصادی این شرکت به طرح‌هاست.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری این شرکت در بازار سرمایه گفت: میزان ارزش بازار در روز گذشته ١۶٨ میلیارد تومان بود و ارزش خالص دارایی‌ها بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان است. توانستیم در تابستان امسال سود سهامداران خرد را پرداخت کنیم.

سعد محمدی با بیان اینکه ۹۵ درصد ارزش دارایی این شرکت در شرکت‌های بورسی شکل گرفته است و نشانگر شفافیت در عملکرد است و بقیه شرکت‌ها را به سمت بورسی شدن می‌بریم.علاوه بر این ۳۱ شرکت بورسی داریم که ۹۵ درصد ارزش دارایی‌ها را شامل می‌شود و ۴۵ شرکت غیر بورسی به ارزش ۵ درصد است.

وی با اشاره به مجموع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در طرح‌ها گفت: مجموع سرمایه‌گذاری تا پایان سال ١۴۰۰ حدود ۵۸۸ میلیارد تومان بود.مجموع سرمایه‌گذاری‌ها از ابتدای ۱۴۰۱ تا کنون هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است که شاهد رشد ۱۲ برابری هستیم.

وی با بیان اینکه ۲ شرکت اکتشافی داریم، گفت: اکنون ١۵ محدوده معدنی را شناسایی کرده‌ایم که دسترسی به ذخایر خوب معدنی است ضمن اینکه این شرکت در زنجیره فولاد و سنگ آهن کار می‌کند.

سعد محمدی عنوان کرد: سال گذشته ۸۰ میلیون تن سنگ آهن و امسال ۱۰۰ میلیون تن سنگ آهن اکتشاف شده است همچنین ۶۴۰ میلیون دلار ارزش این میزان سنگ‌های اکتشافی است.

وی با بیان اینکه در نقاط کم‌برخوردار طرح‌های اقتصادی را اجرایی می‌کنیم گفت: پیرو تاکید رییس جمهور در جهت توسعه مناطق کم‌برخوردار این طرح‌ها اجرایی می‌شود تا اشتغال‌زایی و بهبود معیشت رونق بگیرد.امیدوارم این شرکت با استفاده از فنّاوری‌های روز دنیا و بهره کندی از نیروهای متخصص و کارشناس در افزایش سهم تولید ناخالص ملی کشور قدم بردارد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره به وضعیت معدن مس "جانجا" در سیستان و بلوچستان، افزود: این معدن دارا مس و طلاست بر این اساس باید سالی ١۶ میلیون تن باید مواد معدنی برداشت شود. برای برداشت مواد متخلص معدنی، باید بیش از ۷۵ میلیون تن عملیات معدنی صورت گیرد از این رو در حال برنامه‌ریزی و طراحی هستیم تا ضمن برداشت، مردمی بومی از منافع این معدن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 8588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =