کد خبر 8617
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸

بیش از هزار میلیارد تسهیلات به بخش صنعت، معدن و صنوف بوشهر پرداخت شد

بیش از هزار میلیارد تسهیلات به بخش صنعت، معدن و صنوف بوشهر پرداخت شد

مدیرکل صمت استان بوشهر از پرداخت بیش از یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات مصوب سفر دوم رئیس جمهور به بخش‌های حوزه صنعت, معدن و صنوف تولیدی استان بوشهر خبر داد.

به گزارش آهن نیوز؛ مهدی صفوی ظهر امروز در نشست بررسی طرح‌های مختلف صنعتی و تولیدی با بیان اینکه در دهه فجر امسال واحدهای مختلفی وارد مدار تولید و بهره‌برداری می‌شود، اظهار داشت: برای حل مشکلات واحدهای مختلف صنعتی، معدنی، تولیدی و صنفی اقدامات مهمی انجام شده است.

وی با اشاره به مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور در عرصه تسهیلات بانکی گفت: در ۸ ماه امسال ۷۰ بنگاه در حوزه‌های صنعت, معدن و صنوف تولیدی متقاضی درخواست تسهیلات ابلاغی مصوبات دور دوم سفر ریاست محترم جمهور به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که تاکنون ۲۹ مورد آن به مبلغ یک‌هزار و ۷۹ میلیارد تومان آن به مرحله پرداخت رسیده است.

مدیرکل صمت استان بوشهر با بیان اینکه تقاضای مابقی درخواست‌کنندگان در دست اقدام است، افزود: این تسهیلات به‌منظور نگهداشت و افزایش تولید و اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی، توسعه واحدهای صنعتی و معدنی و صنوف تولیدی موجود در بازسازی و نوسازی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالاتر از ۶۰ درصد است.

صفوی در ارتباط با شیوه اولویت‌بندی طرح‌ها خاطر نشان کرد: پیشرفت فیزیکی طرح، رسیدن به بهره‌برداری و تکمیل زنجیره ارزش از مهمترین عوامل در اولویت تخصیص تسهیلات به طرح‌ها بوده است.

وی توانمندی سرمایه‌گذاری و اقتصادی استان بوشهر را برشمرد و گفت: خرما، پرورش آبزیان، کشتی‌سازی و صنایع فرآوری از ظرفیت‌های مهم استان در عرصه سرمایه‌گذاری است که حمایت از آنها در اولویت قرار دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و حل مشکلات آنها را مورد تأکید قرار داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی حمایت از صنایع و توسعه سرمایه‌گذاری در اولویت است.

انتهای پیام/

کد خبر 8617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =