کد خبر 8632
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱

آهن‌نیوز از عرضه‌های بورس کالای ایران گزارش می‌دهد:

افزایش عرضه تیرآهن و کاهش میلگرد با نرخ ثبات در تالار صنعتی

افزایش عرضه تیرآهن و کاهش میلگرد با نرخ ثبات در تالار صنعتی

طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۱۵ آذر ۱۴۰۲ قرار است ۳۲۲ هزار و ۸۸۹ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۱۵ آذر ۱۴۰۲ قرار است ۳۲۲ هزار و ۸۸۹ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود. این مقدار حجم عرضه شده نسبت به هفته قبل ۸/۴ درصد کاهش دارد.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با ۹ هزار و ۷۲۴ تن افزایش نسبت به هفته قبل به مقدار ۱۶ هزار و ۸۳۹ تن عرضه شده که نرخ پایه آن با افزایش ۰/۷ درصد به مبلغ ۲۱ هزار و ۳۸۹ تومان معامله خواهد شد. کمترین قیمت عرضه شده این محصول ۲۰ هزار و ۶۳۳ تومان و بیشترین قیمت ۲۲ هزار ۹۶ تومان است. نوع تسویه اکثر شرکت‌های عرضه‌کننده نقدی بوده اما ذوب آهن اصفهان تسویه به صورت ۵۰ درصد نقدی و ۵۰ درصد اعتباری دارد.

همچنین میلگرد با ۲۷۰ هزار و ۴۸ تن، کاهش حجم ۱۲/۲ درصدی نسبت به هفته قبل دارد. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۰ هزار و ۲۰۲ تومان یا حدود ۲۲ هزار و ۳۵۲ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۱۵۰ تومان بالاتر از میانگین نرخ پایه عرضه هفته گذشته (۲۰ هزار و ۲۰۲ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار گرفته است. پایین‌ترین قیمت عرضه شده این محصول ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۱ هزار و ۷۹۸ تومان است.

ناودانی با ۴ هزار و ۱۱۲ تن حجم عرضه شده، ۱/۴ درصد کاهش نرخ پایه داشته و به مبلغ ۲۰ هزار و ۷۶۹ تومان درحالی در تابلوی معاملات قرار می‌گیرد که کاهش حجم ۵۳/۷ درصدی نسبت به عرضه قبل دارد. نوع تسویه این محصول در عرضه‌های امروز، فقط یک شرکت به صورت نقدی و مابقی به صورت اعتباری است.

حجم نبشی نیز در عرضه‌های امروز با ۹۱/۲ درصد افزایش نسبت به عرضه قبل، به مقدار ۴ هزار و ۱۱۲ تن و بدون تغییر نرخ پایه به قیمت ۱۹ هزار و ۹۱۸ تومان معامله خواهد شد.

امروز همچنین ورق گرم به حجم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تن با نرخ ۲۶ هزار و ۲۴۵ تومان از طرف ۳ شرکت که به جز یک مورد مابقی تسویه نقدی دارند، بر روی تابلوی بورس کالا معامله خواهد شد. 

تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد:

افزایش عرضه تیرآهن و کاهش میلگرد با نرخ ثبات در تالار صنعتی

انتهای خبر/ ف

کد خبر 8632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =