کد خبر 8644
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالای ایران گزارش می‌دهد:

بهبود تقاضای میلگرد در رینگ صنعتی بعد از مدت‌ها!/ نرخ پایه ثابت ماند

بهبود تقاضای میلگرد در رینگ صنعتی بعد از مدت‌ها!/ نرخ پایه ثابت ماند

در پایان معاملات امروز محصولات نورد فولادی در بورس کلا، با ریزش ۶۶/۶ درصد محصولات حجمی به مقدار ۱۰۷ هزار و ۶۰۴ تن با میزان تقاضای ۱۵۵ هزار و ۵۷۴ تن به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۱۵ آذر ۱۴۰۲ قرار بود ۳۲۲ هزار و ۸۸۹ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود اما در پایان معاملات با ریزش ۶۶/۶ درصد محصولات حجمی به مقدار ۱۰۷ هزار و ۶۰۴ تن با میزان تقاضای ۱۵۵ هزار و ۵۷۴ تن به فروش رفت.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز در پایان معاملات، با حذف ۴ هزار و ۸۲۹ تن، به مقدار ۲۱ هزار و ۷۳۴ تن معامله شد که نرخ پایه آن نیز با افزایش ۰/۳ درصد به مبلغ ۲۱ هزار و ۴۶۵ تومان به فروش رفت. کمترین قیمت معامله شده این محصول ۲۱ هزار و ۲۰۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۲ هزار ۹۶ تومان ثبت شد. نوع تسویه اکثر شرکت‌های عرضه‌کننده نقدی بوده اما ذوب آهن اصفهان تسویه به صورت ۵۰ درصد نقدی و ۵۰ درصد اعتباری داشت.

همچنین میلگرد با معامله ۶۷ هزار و ۹۳۸ تن، با تقاضای خوبی نسبت به هفته‌های قبل به میزان ۹۵ هزار و ۸۵ تن مواجه شد. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۰ هزار و ۴۸۴ تومان یا حدود ۲۲ هزار و ۳۲۷ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۱۵۰ تومان بالاتر از میانگین نرخ پایه عرضه هفته گذشته (۲۰ هزار و ۲۰۲ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار معامله شد. پایین‌ترین قیمت معامله شده این محصول ۱۸ هزار و ۲۲۵ تومان و بیشترین قیمت ۲۰ هزار و ۷۹۸ تومان است.

ناودانی با معامله کامل هزار و ۷۶۶ تن حجم عرضه شده با تقاضای ۲ هزار و ۲۵۱ تنی مواجه شده و نرخ پایه آن مبلغ ۲۰ هزار و ۷۶۹ تومان ثبت شد. نوع تسویه این محصول در عرضه‌های امروز، فقط یک شرکت به صورت نقدی و مابقی به صورت اعتباری بود.

حجم نبشی نیز در عرضه‌های امروز با ۸/۴ درصد کاهش نسبت به عرضه، به مقدار ۳ هزار و ۷۶۶ تن و با رشد ۰/۶ درصدی نرخ پایه به قیمت ۱۹ هزار و ۹۱۸ تومان معامله شد.

امروز همچنین ورق گرم به حجم ۱۲ هزار و ۴۰۰ تن با افت قیمت ۲/۵ درصدی به نرخ ۲۵ هزار و ۵۶۵ تومان از طرف ۲ شرکت که یکی تسویه نقدی و دگیری تسویه اعتباری داشت، بر روی تابلوی بورس کالا معامله شد. 

تصویر زیر جزئیات معامله محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به اطلاعیه عرضه نشان می‌دهد:

بهبود تقاضای میلگرد در رینگ صنعتی بعد از مدت‌ها!/ نرخ پایه ثابت ماند

انتهای خبر/ف

کد خبر 8644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =