کد خبر 8662
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴

سهمیه سوخت معادن متخلف یزد قطع می‌شود

سهمیه سوخت معادن متخلف یزد قطع می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با بیان این‌که اضافه تناژ و عدم صدور بارنامه علت اصلی تخریب زیرساخت ها برای تکمیل پروژه هاست، گفت: از این پس با معادن متخلف برخورد قاطعانه قانونی از جمله انسداد راه دسترسی و قطع سهمیه سوخت صورت خواهد گرفت.

به گزارش آهن نیوز؛ محمد رستگاری در جمع دهیاران، بخشداران و مسئولین شهرستان تفت به مطالبات آنان در حوزه راه پاسخ گفت و اظهار کرد: اعتبارت راه‌های روستایی از منابع استانی و راه‌های شریانی از منابع ملی تأمین می‌شود؛ اما قطعاً منابعی که مجموعه استان برای تکمیل، مرمت و بهسازی زیرساخت‌ها در اختیار دارد، پاسخگوی کلیه نیازها نیست.

وی با تأکید بر این‌که بیش از ۷۰ درصد تأخیر در تکمیل پروژه‌های عمرانی به خاطر مشکلات مالی است، افزود: سازمان راهداری در سطح کشور و استان به صورت مستمر پیگیر تکمیل پروژه‌ها و رفع مشکلات است؛ درعین‌حال دهیاران و بخشداران با ارائه گزارش تخلفات معادن می‌توانند بزرگ‌ترین گام را در راه تکمیل پروژه‌ها بردارند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با بیان این‌که درآمد ۹ درصدی حاصل از صدور بارنامه نقش بزرگی در تأمین منابع مالی جهت تکمیل پروژه‌ها دارد، خاطرنشان کرد: با قاطعیت می‌توان گفت که تمام معادن شهرستان تفت با تخلفات اضافه تناژ و عدم صدور بارنامه، بارهای خود را حمل می‌کنند که نه تنها به زیرساخت‌ها آسیب رسانده بلکه مانع تزریق منابع مالی به شهرستان جهت تکمیل پروژه‌ها و بهسازی راه‌ها می‌شوند.

رستگاری با اشاره به این مهم که مسئولین در شهرستان باید با تخلفات معادن برخورد کنند، اضافه کرد: با ارائه گزارش تخلفات ابتدا به صورت کتبی اخطارهای لازم به صاحبان معادن داده و با آنان اتمام‌حجت می‌شود و در صورت عدم توجه به اخطارها، اولین اهرم ما برای برخورد با آنان، مسدود کردن راه دسترسی معادن است.

وی از قطع سهمیه سوخت معادن متخلف توسط سازمان صمت به عنوان دومین اهرم یاد کرد و ادامه داد: در نهایت اگر اقدامات هشدار دهنده و مقدماتی، نتیجه مطلوب نداشت، در گام سوم با طرح شکایت قضایی، خواستار احقاق حقوق مردم شهرستان خواهیم شد.

رستگاری در ادامه بر ضرورت ایجاد یک شبکه مردمی در روستاها جهت همکاری اهالی روستا در پاکسازی راه‌های مواصلاتی و به حداقل رساندن زمان بازگشایی مسیر در زمان بارش های شدید، تأکید کرد و گفت: در فصل زمستان شهرستان‌های ییلاقی مانند تفت و مهریز مستعد بارش‌های شدیدتری هستند که علاوه بر راه‌های شریانی، محورهای روستایی را نیز درگیر می‌کند.

وی اضافه کرد: در همین راستا و با توجه به منابع محدود تجهیزاتی راهداری، اولویت پاکسازی با راه‌های شریانی است. لذا ممکن است بازگشایی و پاکسازی راه‌های روستایی با یک یا دو روز تأخیر انجام شود؛ بنابراین مردمی سازی راهداری زمستانه با استفاده از ظرفیت روستاها می‌تواند، این زمان را به حداقل برساند.

مدیرکل راهداری استان یزد با بیان این‌که مردم روستا خود علاقه‌مند اقدامات جهادی و کمک به یکدیگر هستند، خاطرنشان کرد: در این طرح قرار نیست از نظر مالی و کاری فشاری بر مجموعه دهیاری و بخشداران وارد شود و آنان می‌توانند تنها هماهنگی‌های لازم را انجام داده و نیازهای خود از جمله شن، نمک، برف‌روب و ... را اعلام نمایند تا راهداری در حد توان در اختیارشان قرار دهد.

رستگاری با تأکید بر این‌که هدف از برگزاری این نشست بهره‌گیری از ظرفیت روستاها به منظور پاکسازی محورهای روستایی در زمان بارش‌های شدید است، اذعان کرد: اگر این شبکه مردمی تشکیل و به حوزه راهداری کمک کند، می‌توانیم با کمک همین مردم بهترین خدمت‌رسانی را جهت تردد آسان و ایمن ارائه کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 8662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =