کد خبر 8726
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴

صادرات اسلب فولادی از عمان با وجود کمبود ظرفیت تولید افزایش یافت

صادرات اسلب فولادی از عمان با وجود کمبود ظرفیت تولید افزایش یافت

با توجه به داده های منتشر شده، عمان با وجود کمبود ظرفیت تولید، میزان صادرات اسلب فولادی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

به گزارش آهن نیوز؛ وب سایت خبری Argus.Media اعلام کرد عمان در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۱.۵۳ میلیون تن اسلب فولادی صادر کرد. این در حالی است که میزان صادرات اسلب فولادی از عمان در سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۳۳ میلیون تن و در سال ۲۰۲۱ حدود ۷۰۰ هزار تن گزارش شده است.

فعالان بازار در روز جمعه (۸ دسامبر) اعلام کردند کشور عمان با وجود نداشتن ظرفیت تولید برای تولید محصولات مربوطه، میزان صادرات اسلب فولادی خود را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

به نقل از چندین منبع خبری، اسلب فولادی عمانی در واقع محصول ساخت ایران است. بررسی ها نشان می دهد با توجه به تحریم های آمریکا علیه ایران، اکثر بازارها از تجارت با این کشور هراس دارند، بنابراین تجار داخلی اسناد محصول را برای نشان دادن محل تولید آن یعنی کشور عمان تغییر می دهند.

در این میان معامله گران گزارش دادند اسلب فولادی ایرانی به عنوان اسلب فولادی تولید شده در عمان برچسب گذاری شده است. باید توجه داشت که کشتی های در نظر گرفته شده برای حمل اسلب فولادی اغلب از عمان حرکت می ‌کردند، سپس سیستم‌ های ردیابی خود را خاموش کرده و قبل از عزیمت به سمت مشتریان در بنادر ایران بارگیری می‌ شوند.

به نقل از برخی تاجران، آمار گمرک نشان می دهد که کشورهای چین، اندونزی و تایلند بزرگترین خریداران اسلب فولادی عمانی هستند. بررسی ها نشان می دهد چین در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۶۰۹.۱ هزار تن، اندونزی حدود ۴۱۰.۴ هزار تن و تایلند حدود ۳۲۵.۰۱ هزار تن اسلب فولادی از عمان خریداری کردند.

همچنین تحلیل گران بازار در روز جمعه (۸ دسامبر) اعلام کردند ایران در اکتبر ۲۰۲۳، میزان تولید محصولات فولادی را به ۳.۱ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در ایران در اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۳.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافته است.

عمان ساخت کارخانه فولاد سبز Vulcan (VGS) را راه اندازی کرده است، که اولین شرکت در این کشور است که از هیدروژن به عنوان ماده خام در تولید آهن اسفنجی (DRI) استفاده می کند. بررسی ها نشان می دهد انتظار می رود که فولاد Vulcan Green سالانه ۵ میلیون تن فولاد سازگار با محیط زیست تولید کند.

انتهای پیام/

کد خبر 8726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =