کد خبر 8770
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

تجمع و اعتصاب کارگران فولاد آرمان شفق

تجمع و اعتصاب کارگران فولاد آرمان شفق

کارگران کارخانه فولاد آرمان شفق از اعتراض صنفی روز گذشته (۲۰ آذر ماه) خود خبر دادند.

به گزارش آهن نیوز؛ یک منبع کارگری در شهرستان تاکستان از توقف موقت کار در کارخانه فولاد «آرمان شفق» خبر داد.

وی اظهار داشت: کارگران این کارخانه بعد ازظهر روز گذشته در اعتراض به آنچه بی‌توجهی به وصول مطالبات خود می‌خواندند، برای چند ساعتی دست از کار کشیده و در داخل سالن تولید تجمع کردند.

این کارگر با اشاره به بی‌توجهی کارفرما در پرداخت مطالبات کارگران این کارخانه و کارگران کارخانه فولاد قزوین که تحت مسئولیت کارفرمای واحد مدیریت می‌شوند، گفت: مشکلات کارگران این دو کارخانه، عدم ثبت عناوین شغلی واقعی در لیست بیمه‌ای، اجرای نادرست طرح طبقه‌بندی مشاغل، پایین بودن حقوق‌ها و پرداخت نشدن اضافه کاری‌های اجباری در روزهای تعطیل و در عین حال برخی مطالبات مربوط به عیدی و سنوات سالهای ۹۴ و ۹۵ کارگران است که هنوز پرداخت نشده.

یکی از کارگران کارخانه فولاد آرمان شفق با بیان اینکه این واحد تولیدی ۲۰۰ کارگر دارد، افزود: جدا از این واحد حدود ۲۰۰ کارگر نیز در کارخانه «فولاد قزوین» مشغول کارند که سالهاست پیگیر برآورده شدن مطالبات خود هستند.

به گفته وی؛ در صورتی که کارفرما مطالبات کارگران را پیگیری نکند، ناچاریم به اعتراضات صنفی خود ادامه دهیم.

گفتنی است دو کارخانه فولاد قزوین و آرمان شفق (بعد از اعلان ورشکستگی) از سال ۹۶ ازسوی اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری تاکستان چندین نوبت به چندین شرکت‌های پیمانکاری مختلف به صورت اجاره واگذار شده است.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر 8770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =