کد خبر 8860
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶

آهن‌نیوز از عرضه‌های بورس کالا گزارش می‌دهد:

افزایش ۴۷ درصدی حجم عرضه میلگرد/ ورق گرم HR دوباره عرضه شد

افزایش ۴۷ درصدی حجم عرضه میلگرد/ ورق گرم HR دوباره عرضه شد

طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۲۹ آذر ۱۴۰۲ قرار است ۶۴۰ هزار و ۹۳۲ تن محصولات نورد فولادی شامل تختال C، تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم HR در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۲۹ آذر ۱۴۰۲ قرار است ۶۴۰ هزار و ۹۳۲ تن محصولات نورد فولادی شامل تختال C، تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم HR در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود. این مقدار حجم عرضه شده نسبت به هفته قبل ۲۳/۵ درصد کاهش دارد.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با ۹ هزار و ۵۱۹ تن کاهش نسبت به هفته قبل به مقدار ۴۰ هزار و ۴۰۰ تن عرضه شده که نرخ پایه آن با افزایش ۱/۳ درصد به مبلغ ۲۲ هزار و ۳۲۵ تومان معامله خواهد شد. کمترین قیمت عرضه شده این محصول ۲۱ هزار و ۶۷۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۳ هزار ۱۰۰ تومان است. نوع تسویه همه شرکت‌های عرضه‌کننده نقدی بوده اما تعدادی از عرضه ذوب آهن اصفهان تسویه به صورت ۵۰ درصد نقدی و ۵۰ درصد اعتباری دارد.

همچنین میلگرد با ۲۷۹ هزار و ۱۹۷ تن، افزایش حجم ۴۶/۷ درصدی نسبت به هفته قبل دارد. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۰ هزار و ۹۶۸ تومان یا حدود ۲۲ هزار و ۸۵۵ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۲۵۰ تومان بالاتر از میانگین نرخ پایه عرضه هفته گذشته (۲۰ هزار و ۷۳۰ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار گرفته است. پایین‌ترین قیمت عرضه شده این محصول ۱۹ هزار و ۲۶۶ تومان و بیشترین قیمت ۲۱ هزار و ۴۶۹ تومان است.

ناودانی با ۳۶۶ تن حجم عرضه شده، ۱/۴ درصد افزایش نرخ پایه داشته و به مبلغ ۲۱ هزار و ۴۰۰ تومان درحالی در تابلوی معاملات قرار می‌گیرد که کاهش حجم ۷۳/۲ درصدی نسبت به عرضه قبل دارد. نوع تسویه این محصول در عرضه‌های امروز، فقط یک شرکت به صورت نقدی و دو شرکت به صورت اعتباری است.

حجم نبشی نیز در عرضه‌های امروز با ۱/۷ درصد افزایش نسبت به عرضه قبل، به مقدار ۲ هزار و ۳۰۲ تن و با افزایش ۰/۷ درصدی نرخ پایه به قیمت ۲۰ هزار و ۷۸۰ تومان معامله خواهد شد.

امروز همچنین به جای ورق گرم، عرضه ورق گرم HR روز دوشنبه به حجم ۲۹۵ هزار و ۲۰ تن با نرخ ۲۲ هزار و ۶۱۳ تومان از طرف فولاد مبارکه با نوع تسویه اعتباری موجود است. 

تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد:

افزایش ۴۷ درصدی حجم عرضه میلگرد/ ورق گرم HR دوباره عرضه شد

انتهای خبر/ف

کد خبر 8860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =