کد خبر 8866
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

۷۰ درصد میلگرد عرضه شده بدون مشتری ماند/ تغییر نرخ ۳۰ درصدی ورق گرم

۷۰ درصد میلگرد عرضه شده بدون مشتری ماند/ تغییر نرخ ۳۰ درصدی ورق گرم

در جریان معاملات امروز محصولات نورد فولادی از مجموع ۶۴۰ هزار و ۹۳۲ تن عرضه شده، با حذف ۳۲/۱ درصد، حجمی به میزان ۴۳۵ هزار و ۳۷ تن با میزان تقاضای ۴۹۵ هزار و ۶۴۰ تن معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، در جریان معاملات امروز محصولات نورد فولادی شامل تختال C، تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم HR در تالار صنعتی بورس کالا از مجموع ۶۴۰ هزار و ۹۳۲ تن عرضه شده، با حذف ۳۲/۱ درصد، حجمی به میزان ۴۳۵ هزار و ۳۷ تن با میزان تقاضای ۴۹۵ هزار و ۶۴۰ تن معامله شد. 

تیرآهن معامله شده در بورس کالای امروز ۳۹ درصد ریزش داشت و به مقدار ۱۴ هزار و ۴۱۳ تن با میزان تقاضای ۳۳ هزار و ۳۴۷ تنی بدون تغییر قمیت خاصیی به فروش رفت.

کمترین قیمت معامله شده این محصول ۲۱ هزار و ۶۷۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۳ هزار ۱۰۰ تومان است. نکته قابل توجه در معامله این محصول نوع تسویه شرکت‌های عرضه‌کننده بود که اکثرا نقدی بوده اما تعدادی از عرضه ذوب آهن اصفهان تسویه به صورت ۵۰ درصد نقدی و ۵۰ درصد اعتباری داشت.

همچنین میلگرد با معامله ۸۵ هزار و ۷۲۸ تن، کاهش حجم حدود ۷۰ درصدی نسبت به عرضه داشت.

میانگین موزون نرخ پایه این محصول با نیم درصد افزایش ۲۱ هزار و ۱۶۰ تومان یا حدود ۲۳ هزار و ۶۵ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۳۵۰ تومان بالاتر از میانگین نرخ پایه عرضه هفته گذشته (۲۰ هزار و ۷۳۰ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار گرفته است. پایین‌ترین قیمت معامله شده این محصول ۱۹ هزار و ۸۶۴ تومان و بیشترین قیمت ۲۱ هزار و ۴۶۹ تومان است.

ناودانی با ۳۰۰ تن حجم معامله شده، ۱ درصد افزایش نرخ پایه داشته و به مبلغ ۲۱ هزار و ۶۲۲ تومان درحالی در تابلوی معاملات معامله شد که کاهش حجم ۱۸ درصدی نسبت به اطلاعیه عرضه داشت. در مرد این محصول رقابت بر سر عرضه دو شرکتی بود که عرضه اعتباری داشت. 

حجم نبشی نیز در عرضه‌های امروز با ۳۵/۸ درصد ریزش نسبت به عرضه، به مقدار هزار و ۴۷۶ تن و با افزایش ۰/۶ درصدی نرخ پایه به قیمت ۲۰ هزار و ۹۰۷ تومان معامله شد.

امروز همچنین به جای ورق گرم، که تکرار عرضه ورق گرم HR روز دوشنبه به حجم ۲۹۵ هزار و ۲۰ تن با نرخ ۲۲ هزار و ۶۱۳ تومان از طرف فولاد مبارکه با نوع تسویه اعتباری موجود شده بود مجدد با ایجاد رقابت بالا بر سر آن، با ۲۸/۷ درصد افزایش نرخ نسبت به پایه به قیمت ۲۹ هزار و ۱۰۴ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوه به فروش رفت. 

تصویر زیر جزئیات معاملات محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به اطلاعیه صبح نشان می‌دهد:

۷۰ درصد میلگرد عرضه شده بدون مشتری ماند/ تغییر نرخ ۳۰ درصدی ورق گرم

انتهای خبر/ ف

کد خبر 8866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =