کد خبر 8947
۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸

روابط عمومی شرکت ملی فولاد ایران به آهن‌نیوز اعلام کرد:

طرح طبقه‌بندی مشاغل، دلیل اعتراضات چند روز اخیر در گروه ملی فولاد ایران

طرح طبقه‌بندی مشاغل، دلیل اعتراضات چند روز اخیر در گروه ملی فولاد ایران

روابط عمومی گروه ملی فولاد ایران دلیل این اعتراضات چند روز گذشته کارکنان این شرکت را تنها بحث طرح طبقه‌بندی مشاغل اعلام کرد که خواستار همسان‌سازی حق و حقوق خود باسایر شرکت‌های هم‌پایه هستند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، در طی چند روز گذشته اعتراضات تعدادی از کارکنان گروه ملی صنعتی فولاد ایران و «بسته شدن کارت ۲۱ نفر از کارگران این شرکت و انجام نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل» خبرساز شد.

طی اخبار اولیه در منابع مختلف رفع محدودیت ورود به شرکت کارگران تعلیق‌شده و بازگشت به کار همکاران اخراج‌شده قبلی، همسان‌سازی دستمزدها برابر با کارگران شرکت‌های فولادی هم‌جوار، اجرای کامل و فوری طبقه‌بندی مشاغل، برکناری مدیرعامل و خلع مالکیت از بانک ملی و مشارکت کارگران در امر مدیریت شرکتی از جمله خواسته‌های کارگران اعتصاب‌کننده اعلام شده است.

با پیگیری خبرنگار آهن‌نیوز، حسین محمدی، روابط عمومی شرکت ملی فولاد ایران دلیل این اعتراضات را تنها بحث طرح طبقه‌بندی مشاغل اعلام کرد.

وی در رابطه با جزئیات این مسئله افزود: همسان‌سازی به لحاظ این که شرکت‌های دیگر مثل فولاد کاویان و فولاد اکسین، این طرح را انجام داده‌اندروابط عمومی شرکت ملی فولاد ایران به آهن‌نیوز اعلام کرد: و حقوقشان به حد بالاتری رسیده اما این موضوع هنوز از طرف شرکت ملی فولاد ایران اجرا نشده است.

روابط عمومی این شرکت در رابطه با دلیل عدم اجرایی شدن این طرح گفت: این مسئله در حال پیگیری است و دلیل زمانبر شدن آن به علت تنوع شغلی موجود در مجموعه گروه ملی بوده و با تمام شرکت‌های فولادی کشور متفاوت است.

محمدی در رابطه با جزئیات بسته شدن کارت برخی از کارکنان نیز بیان کرد: این دوستان افرادی بودند که چند روز اخیر درب‌های شرکت را مسدود و یک سری شلوغی‌ها در سطح شهر ایجاد کرده بودند. با ورود دستگاه‌های امنیتی و اجرایی استان، قرار بر این شد اول اقدامات انظباطی در شرکت انجام شود که بسته شدن کارت این دوستان باعث تشدید بیشتر تنش‌ها شد.

او در رابطه با امکان برگرداندن افراد معترض بر سر کار بیان کرد: این تصمیم سازمانی است و روابط عمومی نمی‌تواند در این زمینه تصمیم‌گیری کند. تصمیم‌گیری توسط قسمت‌های مرتبط مانند کمیته انظباطی و مدیریت و سهامدار باید انجام شود.

یکی از موارد اعتراضی این شرکت بحث برکناری مدیر عامل و خلع مالکیت از بانک ملی بوده که محمدی در این خصوص اظهار کرد: بحث مدیرعامل اصلا مطرح نیست اما بحث بانک ملی مطرح شد.

وی افزود: از روزی که بحث پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی مطرح شده گروه ملی همواره بدهکار بوده زیرا باید بدهی‌های قبل را صفر می‌کردند. در دوره فعلی هم بخش زیادی از این بدهی‌ها پرداخت شده ولی باتوجه به گستردگی مبلغ و زمان و جریمه‌ای که خورده بود هرچقدر سود ده هم کار کنند چاه‌هایی که از قبل بوده پر نمی‌شود که به نقطه صفر یا سر به سر برسد.

یکی دیگر از گلایه‌های کارکنان این شرکت بحث عدم‌مشارکت کارگران در بخش مدیریتی عنوان شده که محمدی با بیان این که اتفاقا نماینده کارگری همیشه بوده و بحث‌ها را مطرح می‌کند، ریشه تمام موضوعات را در بحث عدم همسان بودن حقوق و مزایا عنوان کرد.

این مقام مسئول شرکت ملی فولاد ایران در پاسخ به پرسش میزان عدد اختلاف حقوق و مزایای این شرکت با شرکت‌های فولادی دیگر که این اعتراضات را در پی داشته، پاسخ داد: در نظر بگیرید در حال حاضر مدیر تولید در شرکت ملی ۳۰ میلیون تومان دریافتی ندارد در حالی که مثلا در شرکت فولاد خوزستان، کارمند فضای سبز این حقوق را دریافت می‌کند.

روابط عمومی شرکت ملی فولاد ایران در رابطه با علت این اختلاف و ریشه آن بیان کرد: در بحث اجرای طبقه‌بندی وضعیت جاری شرکت هم در تعیین آن مهم است اما گروه ملی هیچوقت در حوزه مالی به قدری خوب نبوده که بخواهد اعداد و ارقام خوبی پرداخت کند اما همیشه با شرکت‌های فولادی بزرگ این مقایسه وجود دارد و همه انتظار دارند که در بحث دریافتی بازنگری شود. چرا که فعالیت‌های جاری را به مراتب با سختی بیشتری انجام می‌دهند و انتظار از سهامدار بانک ملی است که باید این طرح را اجرا کند.

در پایان محمدی در رابطه با زمان اجرایی شدن این طرح اعلام کرد: کارها درحال انجام و اجرا است و با هماهنگی سهامدار تصمیمات خوبی گرفته می‌شود که به زودی اعلام می‌گردد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 8947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =