کد خبر 8992
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰

چرا فولاد خوزستان به سمت معادن رفت؟/ 17 سال بیشتر سنگ آهن نداریم

چرا فولاد خوزستان به سمت معادن رفت؟/ 17 سال بیشتر سنگ آهن نداریم

مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان با اشاره به گزارش سال گذشته دیوان محاسبات، گفت: سنگ آهن ذخیره شده در کشور 2میلیارد و 300میلیون تن است که کفاف 17 سال آینده را می دهد.

به گزارش خبرنگار آهن نیوز نشست خبری مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان با اصحاب رسانه صبح امروز دوشنبه برگزار شد.

در این نشست جامعی مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان به یکی از مسائل پیش روی تولیدکنندگان صنعت فولاد پرداخت و گفت: «سنگ‌آهن» یک چالش هست برای برای تمام شرکتهای فولادی ایران اشت به گونه ای که هیچ افزایش ظرفیتی بدون توجه به آن محقق نمی شود.

وی به گزارش سال 1401 دیوان محاسبات درباره ذخیره سنگ آهن اشاره کرد و گفت: طبق این گزارش ذخیره سنگ آهن در کشور 2میلیارد و 300میلیون تن برآورده شده؛ لذا ما با این میزان ذخیره، تا 17 سال آینده سنگ آهن در کشور داریم.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان بیان کرد: همین مسئله لزوم رفتن به سمت اکتشافات معادن جدید را بیشتر از گذشته مشخص می کند.

وی تاکید کرد: شرکتهای بزرگی مثل فولاد خوزستان برای ایجاد امنیت سرمایه گذاری بایستی به سمت تملک معادن باکیفیت سنگ آهن بروند.

جامعی در راستای چالش سنگ آهن به این موضوع هم پرداخت که در حال حاضر مجموعه هایی که در حوزه تامین سنگ آهن فعال بودند، به سمت توسعه صنایع پایین دستی خودشان رفته اند؛ لذا طبیعتا کارخانه ای که خودش به سنگ آهنش احتیاج دارد، آن را در بازار عرضه نمیکند؛ بنابراین این شرایط سبب می شود که شرکتهای فولادی با بحران روبه رو شوند.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط سبب شده است که فولاد خورستان این استراتژی را دنبال کند که خودش سنگ آهن مورد نیاز شرکت را تولید کند.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان افزود: با همین نگاه در سال 1400 شرکت توسعه معادن متشکل از افراد متخصص در حوزه معدن شکل گرفت.

جامعی در ادامه این نشست نکاتی را درباره شرکت فولاد خوزستان بیان کرد.

به گفته وی شرکت فولاد خوزستان در حال حاضر تبدیل به یک نماد در حوزه اقتصاد مقاومتی شده است. به خاطر همین است که شاهد هجمه های شبکه معاند علیه این شرکت هستیم.

وی در همین زمینه گفت: البته این هجمه ها فقط در فضای رسانه ای نیست؛ اگر بتوانند با حمله سایبری خط تولید را از کار می اندازند(همان کاری که 6 مرداد سال گذشته انجام دادند)؛ این موارد نشان می دهد که در فولاد خوزستان اقداماتی در حال انجام است که معاندین را نگران کرده است.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان با اشاره به اینکه امروز دشمن درحال ضربه زدن به این شرکت است از اهالی درخواست کرد که اقدامات صورت گرفته توسط این شرکت به بهترین شکل به اطلاع مردم ایران برسد.

انتهای پیام/

کد خبر 8992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =