کد خبر 903
۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

جلسه تعیین الگوی روش قیمت‌گذاری برگزار شد

جلسه تعیین الگوی روش قیمت‌گذاری برگزار شد

جلسه‌ای با حضور ۶ شرکت فولادی برگزار شد، طرح‌ها و اهداف مختلفی در راستای بهبود وضعیت فعلی برای شرکت‌های فولادی بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، در جلسه‌ای که روزهای گذشته با حضور ۶ شرکت فولادی «کاوه»، «فخوز»، «فولاد مبارکه»، «کچاد»، «پاسارگاد» و «ارفع» برگزار شد، طرح‌ها و اهداف مختلفی در راستای بهبود وضعیت فعلی برای شرکت‌های فولادی بررسی شد. اولین موردی که در این جلسه مطرح شد برنامه‌ریزی جهت برگزاری مزایده‌ها، صادرات ۷۲۰ هزار تن شمش و محصول فولادی طی ۸ هفته آتی به ارزش تقریبی ۳۴۰ میلیون دلار بود. نکته بعدی تعیین الگوی روش قیمت‌گذاری در بازارهای جهانی به گونه‌ای که از رقابت منفی شرکت‌های فولادی در بازارهای هدف کاسته شود بود و تصمیم گیری شد تا این اتفاق به اجرا برسد.

بررسی بهای تمام شده و تعیین الگوی رقابت با روسیه و دیگر رقبا در بازارهای صادراتی شرق آسیا و اثرات برجام بر صادرات فولاد، وضعیت تقاضای جهانی فولاد در نیمه دوم امسال و همچنین مشکلات گمرک در خصوص قیمت پایه شمش مورد  بررسی قرار گرفت.

در این راستا طبق برنامه‌های مطرح شده، با توجه به رفع محدودیت‌های برق فولادسازان، رشد تولید این حوزه در شهریورماه و افزایش رقابت‌پذیری به دلیل اصلاح قیمت مواد اولیه طی ۲ ماه اخیر، باید منتظر رشد صادرات فولاد در کشور باشیم.

پایان پیام/ ف

کد خبر 903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =