کد خبر 9030
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

علی آبادی: تمرکز باید بر تولید مقاطع فولادی با ارزش‌افزوده بالا باشد.

علی آبادی: تمرکز باید بر تولید مقاطع فولادی با ارزش‌افزوده بالا باشد.

در سفر استانی هیئت دولت به استان زنجان، وزیر صنعت، معدن و تجارت از ضرورت جلوگیری از خام‌فروشی به ویژه در صنعت فولاد گفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جلوگیری از خام‌فروشی جهت‌گیری اصلی توسعه صنعتی کشور بوده و برنامه‌ریزی لازم در این زمینه صورت گرفته است.

عباس علی‌آبادی افزود: این موضوع در صنعت فولاد شامل تمرکز بر تولید مقاطع فولادی است که ارزش‌افزوده بالایی دارد.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناورانه ضامن ارتقای بهره‌وری در صنایع است، ‌ گفت: استان زنجان پتانسیل بالایی در این زمینه دارد و این موضوع در تاسیس و راه‌اندازی واحدهای تولیدی جدید مشهود است.

علی‌آبادی خاطرنشان کرد: هموار کردن مسیر توسعه صنعتی در کشور پیامدهای مثبتی به همراه دارد و موجب رشد اشتغال در کشور می‌شود.

وی همچنین بر ضرورت تکمیل حلقه‌های تولید صنعت نساجی و فولاد در استان زنجان تاکید کرد و گفت: صنعت نساجی، صنعت مادر و پایه است و با خود اشتغال به همراه دارد.

این مسئول افزود: با توجه به آنکه صنعت نساجی یکی از نیازهای اساسی کشور بوده، توسعه آن در تمامی حلقه‌های زنجیره تولید الزامی است.

علی‌آبادی اضافه کرد: سرمایه در گردش در صنعت نساجی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید با دستگاه‌های مربوطه مذاکره کرد تا نیاز این صنایع را به منابع مالی تامین کنند.

دور دوم سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان زنجان از روزگذشته آغاز شده است.

در این سفر قرار است یک هزار و ۹۵ پروژه و پنج هزار و ۸۵۷ واحد مسکونی ( نهضت ملی،‌حمایتی و ...) افتتاح شود.

کد خبر 9030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =