کد خبر 9040
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد:

معاملات بورس کالا؛ رشد ۲۵۰۰ تومانی نرخ معامله آهن اسفنجی نسبت به نرخ پایه

معاملات بورس کالا؛ رشد ۲۵۰۰ تومانی نرخ معامله آهن اسفنجی نسبت به نرخ پایه

در پایان معاملات امروز، با رقابت درگرفته برای خرید ۷۱ هزار تنِ عرضه شده، ۱۱۲ هزار و ۱۵۰ تن تقاضا برای آن ثبت شد که در نهایت میانگین نرخ پایان معاملات با ۲۱/۸ درصد افزایش نسبت به نرخ پایه به مبلغ ۱۳ هزار و ۷۱۹ تومان معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز،در جریان عرضه‌های امروز ۱۶ دی ۱۴۰۲، تالار صنعتی بورس کالا مجددا با کاهش حجم، میزبان ۷۱ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۲۵۵ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود که نسبت به هفته قبل کاهش قیمت جزئی ۴۷ تومانی و کاهش حجم ۲۴/۴ درصدی داشت.

اما در پایان معاملات امروز، با رقابت درگرفته برای این محصول ۱۱۲ هزار و ۱۵۰ تن تقاضا برای آن ثبت شد که در نهایت میانگین نرخ پایان معاملات با ۲۱/۸ درصد افزایش نسبت به نرخ پایه به مبلغ ۱۳ هزار و ۷۱۹ تومان معامله شد.

این مبلغ نسبت به میانگین نرخ پایانی هفته گذشته با حدود هزار تومان معادل ۸/۵ درصد افزایش همراه بود. تصویر زیر جزئیات آمار معاملات محصول آهن اسفنجی عرضه شده توسط ۷ شرکت تولیدکننده این محصول در کشور را نشان می‌دهد:

معاملات بورس کالا؛ رشد ۲۵۰۰ تومانی نرخ معامله آهن اسفنجی نسبت به نرخ پایه

به توجه به نمودار فوق، میزان درصد تغییر نرخ برای این محصول بین ۱۴/۱ درصد تا ۲۳/۳ نسبت به نرخ پایه است. بدین ترتیب پایین‌ترین نرخ معامله شده این محصول ۱۲ هزار و ۸۵۱ تومان مربوط به مجتمع معدنی و صنعتی چادر ملو به و بالاترین قیمت ۱۳ هزار و ۸۸۴ تومان مربوط به توسعه آهن وفولاد گل گهر ثبت شد.

بیشترین حجم عرضه شده آهن اسفنجی نیز امروز به مقدار ۲۵ هزار تن مربوط به توسعه آهن و فولاد گل‌گهر بود که بیشترین میزان تقاضا (بهمقدار ۳۶ هزر و ۵۰۰ تن) و افزایش قیمت را نیز در پی داشت. اما کمترین عرضه، حجمی به مقدار ۵ هزارتن بود که توسط سه شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان، فولاد اردکان و چادرملو انجام شده بود که در رقابت بین این سه شرکت با حجم عرضه برابر بیشترین تقاضا به مقدار ۹ هزار و ۸۵۰ تن برای فولاد اردکان بود که با ۲۱/۴ درصد تغییر نرخ نسبت به نرخ پایه به مبلغ ۱۳ هزار و ۶۶۶ تومان به فروش رفت.

امروز همچنین عرضه ۸ هزار تن آهن اسفنجی فولاد غدیر نی‌ریز به‌صورت نقدی برای تحویل ۲۱ دی با تقاضای ۱۳ هزار و ۸۰۰ تنی روبرو و معاملات در قیمت میانگین ۱۳ هزار ۸۵۴ تومان به ازای هر کیلو (۲۳.۱ درصد بالاتر از قیمت پایه) انجام شد. 

قیمت میانگین پیشین محصول این شرکت در بورس کالا ۱۲ هزار و ۲۵۴ تومان بود و امروز قیمت آهن اسفنجی این شرکت نسبت به هفته گذشته هزار و ۶۰۰ تومان به ازای هر کیلو معادل ۱۳.۱ درصد افزایش یافت.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =