کد خبر 9115
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

کاهش نسبی رقابت قیمتی آهن اسفنجی/معامله ۸ درصد بالاتر از نرخ پایه

کاهش نسبی رقابت قیمتی آهن اسفنجی/معامله ۸ درصد بالاتر از نرخ پایه

طبق روال هر هفته، تالار صنعتی بورس کالا امروز ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲، میزبان ۹۹ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۲۶۳ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود. این حجم نسبت به هفته قبل ۳۹/۴ درصد افزایش داشته است. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق روال هر هفته، تالار صنعتی بورس کالا امروز ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲، میزبان ۹۹ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۲۶۳ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود. این حجم نسبت به هفته قبل ۳۹/۴ درصد افزایش داشته است. 

نرخ پایه این محصول به مبلغ ۱۱ هزار و ۲۶۳ تومان بود که نسبت به نرخ پایه هفته قبل به واسطه ثبات قیمت شمش تغییر خاصی نداشت.

اما نرخ پایه معاملاتی این محصول نسبت به هفته قبل کاهش قیمت هزار و ۴۴۰ تومانی معادل ۱۰ درصد داشت. همچنین در پایان معاملات امروز علیرغم افزایش عرضه نسبت به هفته‌های اخیر رقابت برای محصولات برخی شرکت‌ها بالا بود طوری که با رقابت درگرفته برای این محصول ۱۲۴ هزار و ۹۰۰ تن تقاضا برای آن ثبت شد که در نهایت میانگین نرخ پایان معاملات با ۸ درصد افزایش نسبت به نرخ پایه به مبلغ ۱۲ هزار و ۲۷۶ تومان معامله شد.

درصد نرخ تغییر در اثر رقابت برای برخی مانند سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، صفر بوده و بر پایه نرخ پایه با ۵۰۰ تن پایین‌تر از حجم عرضه به مقدار ۱۵ هزار تن به فروش رفت. بالاترین میران تغییر نرخ رقابتی به میزان ۱۲/۴ درصد بالاتر از نرخ پایه متعق به شرکت توسعه آهن وفولاد گل گهر بود که با قیمت ۱۲ هزار و ۶۶۴ تومان با میزان تقاضای قابل توجهی به فروش رفت. 

رتبه بعدی بالاترین قیمت نیز مربوط به فولاد غدیر نی ریز با ۱۲/۳ درصد بالاتر از نرخ پایه به قیمت ۱۲ هزار ۶۵۷ تومان بود. 

کمترین عرضه نیز امروز به میزان ۵ هزار تن مربوط به اهن و فولاد غدیر ایرانیان بود که بدون رقابت چشمگیری در کانال ۱۱ هزار تومان به فروش رفت.

تصویر زیر جزئیات آمار معاملات آهن اسفنجی را از سمت ۸ شرکت عرضه کننده نشان می‌دهد:

کاهش نسبی رقابت قیمتی آهن اسفنجی/معامله ۸ درصد بالاتر از نرخ پایه

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =