کد خبر 9171
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

افت مصرف جهانی قراضه آهن به واسطه تنش‌ها در دریای سرخ

افت مصرف جهانی قراضه آهن به واسطه تنش‌ها در دریای سرخ

گزارش‌ها حاکی از افت مصرف آهن قراضه بیشتر به دلیل مسئله حمل و نقل ناشی از بحران دریای سرخ است اما بسیاری معتقدند که این روند موقتی است و باعث اختلال در عرضه و یا قیمت‌ها در درازمدت نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، مصرف جهانی قراضه در سال ۲۰۲۳ افت ۵ درصدی داشته و به ۵۸۸ میلیون تن رسید.

آمار نشان می‌دهد چین ۴۲ درصد از این میزان مصرف جهانی را از آن خود کرد و میزان واردات آن با ۵ درصد رشد به ۲۳۷ میلیون تن رسید.
از جمله علل کاهش مصرف قراضه آهن در سال گذشته میلادی می‌توان به کاهش مصرف قراضه در تولید فولاد، کاهش تولید فولاد برخی بازارهای کلیدی در جنوب شرق آسیا و محدودیت‌های برخی کشورهای صادرکننده اشاره نمود.
بزرگترین صادرکننده قراضه آسیا، ژاپن، که ۷ تا ۹ میلیون تن در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ صادر کرده شاهد کاهش صادرات به حدود ۶ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ بوده است. در حالی که این کشور سال قبل حدود ۷ میلیون تن صادرات داشت. اتحادیه اروپا نیز به طور فعال در حال بررسی ممنوعیت صادرات قراضه است.
بدین ترتیب در کوتاه مدت انتظار می‌رود مصرف جهانی تا فوریه آرام بماند اما، خریدها برای ماه مارس در حال حاضر شاهد افزایش ۱۵ تا ۲۰ دلاری در پیشنهادات بوده ولی بیشتر به دلیل مسئله حمل و نقل ناشی از بحران دریای سرخ است و بسیاری احساس می‌کنند که این روند موقتی است و باعث اختلال در عرضه و یا قیمت‌ها در درازمدت نخواهد شد.

کد خبر 9171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =