کد خبر 9184
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

رشد صنعتی ایران از ۱۶۴ کشور جهان بیشتر شد

رشد صنعتی ایران از ۱۶۴ کشور جهان بیشتر شد

سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در گزارش «سالنامه بین‌المللی آمار صنعتی»، رشد ارزش افزوده تولیدات صنعتی ایران در سال ۲۰۲۲ را ۶.۵ درصد اعلام کرده است.

به گزارش آهن‌نیوز، سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو) در گزارشی موسوم به «سالنامه بین‌المللی آمار صنعتی»، رشد ارزش افزوده تولیدات صنعتی ایران در سال ۲۰۲۲ را ۶.۵ درصد اعلام کرده است. در سال ۲۰۲۱ نیز ارزش افزوده تولیدات صنعتی ایران ۶.۶ درصد رشد کرده بود.

این گزارش همچنین سرانه ارزش افزوده تولیدات صنعتی ایران طی سال ۲۰۲۲ را معادل ۸۲۵ دلار محاسبه کرده است. این رقم برای سال قبل از آن ۷۱۲ دلار اعلام شده بود.

بر اساس برآورد این نهاد بین‌المللی سهم ارزش افزوده صنعتی در تولید ناخالص داخلی ایران طی سال ۲۰۲۲ نیز ۱۴.۷ درصد بوده است. سهم تولیدات صنعتی در صادرات ایران طی این سال ۴۷.۷ درصد و سهم صنعت در اشتغال کشور نیز ۱۷.۴ درصد برآورد شده است.

ایران از نظر رشد ارزش افزوده صنعت طی سال ۲۰۲۲ در میان ۲۱۳ کشور و منطقه خودمختار در رتبه ۴۹ جهان قرار داشته است. به عبارت دیگر رشد ارزش افزوده بخش صنعت ایران از ۱۶۴ کشور و منطقه خودمختار بیش‌تر و تنها از ۴۸ کشور کمتر بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 9184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =