کد خبر 9189
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴

اخبار ضد و نقیض درباره رفع فیلتر تلگرام

اخبار ضد و نقیض درباره رفع فیلتر تلگرام

صبح امروز شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه تلگرام رفع فیلتر شده است که این خبر تأیید نشده است.

به گزارش آهن نیوز، امروز صبح در برخی شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی شایعه‌ای منتشر شد مبنی بر اینکه تلگرام رفع فیلتر شده است.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از مراجع مربوطه و همچنین به صورت فنی نشان داد، خبرهای منتشر شده درخصوص تلگرام و رفع فیلتر این پیام‌رسان صحت ندارد و در حد شایعه است.

پیش از این در گذشته «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره رفع فیلتر اینستاگرام و تلگرام اظهار داشت: از فعالیت هر پلتفرمی استقبال می‌کنیم، مشروط بر اینکه حداقل به قواعدی که خودشان دارند پایبند باشند. هر پلتفرمی که قواعد جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد یا به قواعد خودشان پایبند باشند حتما از آنها استقبال می ‌کنیم.

تلگرام در نیمه اول اردیبهشت ۱۳۹۷ فیلتر شد اما این اقدام باعث کوچ کاربران ایرانی به پلتفرم دیگری نشد.

آمارها نیز نشان می‌دهد میلیون‌ها کاربر ایرانی در تلگرام فعالیت دارند و روزانه ۳ میلیارد بازدید تلگرامی در این بستر توسط کاربران داخلی صورت می‌گیرد.

این یعنی تلگرام همچنان ابزار دیجیتال مارکتینگ بسیاری از شرکت‌ها است و کسانی که زمانی این بستر را ترک گفته بودند هم برای شنیده شدن صدایشان و دیده شدن اخبارشان (محتوایشان) به تلگرام برگشته‌اند.

فیلترینگ تلگرام عملا باعث شد که بسیاری از مردم به فیلترشکن ها روی بیاورند و اقشاری که هیچ وقت سراغ این نرم افزارها نرفته بودند هم جزو کابران فیلترشکنها بشوند. ترویج این ابزارهای دور زننده فیلترینگ باعث شد که راه آنها به گوشی کودکان و نوجوانان هم باز شود و این مساله بنا به گفته کارشناسان، آسیب‌های جبران ناپذیری را به این قشر زد.

انتهای پیام/

کد خبر 9189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =