کد خبر 9219
۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد:

گزارش «فخوز» از رشد فروش در عین افت تولید در سامانه کدال

گزارش «فخوز» از رشد فروش در عین افت تولید در سامانه کدال

شرکت فولاد خوزستان با نماد معاملاتی «فخوز» در بازار سرمایه، گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ و دلایل رشد سود فروش علیرغم افت تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل را در سامانه کدال منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، شرکت فولاد خوزستان با نماد معاملاتی «فخوز» در بازار سرمایه گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ را در سامانه کدال منتشر کرد.

طبق این گزارش در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ این شرکت، ۳۹۰ ریال سود محقق کرد و در۶ ماهه کمی عقب گرد کرد و ۲۷۰ ریال سود داشت که در ۳ ماهه اول سال نیز به سود ۲۴۲ ریالی رسیده بود.
شرکت فولاد خوزستان دارای ۵۵ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال سود عملیاتی و ۴۵ هزار و ۹۲۸ میلیارد ریال سود خالص دارد.
همچنین این شرکت در ۶ ماهه سود عملیاتی با رشد هزینه‌ها ۵۹۴۶۵ و سود خالص ۵۱۲۵۴ میلیارد ریالی همراه بود.
در نهایت سود عملیاتی فخوز در ۹ ماهه ابتدایی امسال با رشد ۸۶۰۱۹ میلیارد ریال همراه بود و سود خالص آن ۷۴۰۴۲ میلیارد ریال ثبت شده است.

اما امروز در سامانه کدال شرکت فولاد خوزستان با الزام به افشا دلایل تغییرات بیش از ۳۰ درصدی در سود عملیاتی شرکت در گزارش میان‌دوره‌ای ۹ ماهه خود، اقدام به انتشار اطلاعیه‌ای در این خصوص کرده است.

در این اطلاعیه آمده است: افزایش در سود عملیاتی دوره مذکور نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل، متاثر از افزایش مقدار و نرخ فروش محصولات اصلی و فرعی (شمش بلوم و آهن اسفنجی) و مدیریت ترکیب فروش محصولات اصلی متناسب با حاشیه سود، علیرغم تولید کمتر نسبت به دوره قبل متاثر از اعمال محدودیت برق و افزایش قیمت نهاده‌های تولید بوده است.

گفتنی است شرکت فولاد خوزستان در گزارش ۹ ماهه خود، دلیل کاهش تولید شمش طی سال جاری به مقدار ۵۴۵ ھزار تن (مدت مشابه سال گذشته ٢٢٨ ھزار تن)، محدودیت‌ھای اعمال شده ناشی از مصرف برق ذکر کرده است.

همچنین ذکر شده مصارف ارزی شامل تامین نیازھای ارزی تولید توسعه و عرضه ارز در سامانه نیما می‌باشد.

برای مشاهده جزئیات اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای اینجا کلیک کنید.

گزارش «فخوز» از رشد فروش در عین افت تولید در سامانه کدال

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =