کد خبر 923
۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰

راه‌آهن کرمانشاه آماده میزبانی از زائران اربعین

راه‌آهن کرمانشاه آماده میزبانی از زائران اربعین

سرپرست فرمانداری کرمانشاه گفت: ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه با استقرار دو موکب و افزایش تعداد قطارهای روزانه آماده میزبانی از زائران اربعین می‌شود.

به گزارش آهن‌نیوز، ابراهیم رحیمی زنگنه، در بازدید از ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه اظهار کرد: ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه ظرفیت مناسبی برای تردد زائران اربعین از سراسر کشور است تا بخشی از مسیر سفر به عراق را با کمک ناوگان ریلی طی کنند.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه در اربعین سال ۱۳۹۸ نقش موثری در جابجایی زائران داشت، عنوان کرد: در آن سال و پیش از همه‌گیری ویروس کرونا روزانه ۲۱ رام قطار وارد ایستگاه کرمانشاه می‌شد که به‌طور متوسط ساعتی یک قطار حامل زائران اربعین بود.

رحیمی زنگنه با اشاره به آماده‌سازی ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین در سال جاری، خاطرنشان کرد: دو موکب برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین در این ایستگاه مستقر خواهد شد و نمازخانه ایستگاه برای استقرار خواهران و یک سالن برای استقرار برادران و یک سالن رزرو نیز آماده‌سازی می‌شود.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه هلال احمر در آماده‌سازی این سالن‌ها مشارکت خواهد داشت بیان کرد: شهرداری کرمانشاه نیز وظیفه نصب تابلوهای راهنما و آماده‌سازی محوطه ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه را برعهده خواهد داشت تا بتوانیم به شایستگی از زائران اربعین پذیرایی کنیم.

رحیمی زنگنه خدمات‌رسانی ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه را در دو مسیر رفت و برگشت دانست و افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه تمهیداتی برای انتقال مسافران ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه به مرزهای خسروی و مهران در استان ایلام در نظر گرفته است.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه آشپزخانه آستان قدس رضوی هم در ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه مستقر می‌شود، اظهار کرد: خدمات‌رسانی ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه به زائران اربعین حسینی از دهم شهریور ماه آغاز خواهد شد و در مدت دو هفته با تمام توان به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه خواهد شد.

رحیمی زنگنه همچنین از پیگیری مدیریت ارشد استان برای استقرار اداره کل راه‌آهن کرمانشاه خبرداد و افزود: ایستگاه کرمانشاه یکی از بهترین ایستگاه‌های راه‌آهن کشور است که به‌دلیل نبود مدیریت مستقر و اداره کل مجزا از استان مرکزی، از تمام ظرفیت آن استفاده نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر 923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =