کد خبر 9238
۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

در گفتگو با مسئول فروش شرکت آهن و فولاد تاج بررسی شد

چرا فروش اعتباری آهن توجیه اقتصادی ندارد؟

چرا فروش اعتباری آهن توجیه اقتصادی ندارد؟

مسئول فروش شرکت آهن و فولاد تاج می‌گوید: در حال حاظر بازاری که ملتهب است و معلوم نیست که قیمت‌های آهن و فولاد به چه شکلی می‌شود، فروختن بار در قالب اعتباری (ال سی) اصلا توجیه ندارد.

صاحبی مسئول فروش شرکت آهن و فولاد تاج در گفتگو با آهن نیوز ضمن ارائه تحلیلی از بازار آهن، گفت: با توجه به نوسان قیمت در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت محصولات فولادی از قبیل میلگرد و تیرآهن بودیم.

وی مطرح کرد: اگر قیمت دلار بالا نمی رفت احتمال زیاد قیمت مقاطع فولادی کاهش پیدا می کرد.

مسئول فروش شرکت آهن و فولاد تاج پیش بینی کرده است: با توجه به درگیری های منطقه ای روند افزایشی قیمت ها ادامه دار خواهد بود. 

صاحبی در ادامه وضعیت معاملات انجام شده در بازار آهن را مثبت ارزیابی نکرد و گفت: وضعیت فروش به خاطر کمبود نقدینگی تعریف چندانی ندارد.

از نظر مسئول فروش شرکت آهن و فولاد تاج یکی از دلایل مهم کاهش نقدینگی سیاست های انقباضی دولت است.

صاحبی می گوید: دولت برای کنترل نقدینگی جلوی پرداخت وام ها را گرفته است لذا این شرایط سبب شده که کسی نتواند خرید نقدی انجام دهد.

وی بر همین اساس مطرح کرد: در حال حاضر بازار آهن به علت اینکه فروش نقدی در آن کاهش یافته و همچنین فروش اعتباری توجیه اقتصادی ندارد، راکد است.

مسئول فروش شرکت آهن و فولاد تاج توضیح داد که چرا فروش اعتباری محصولات فولادی در قالب ال سی به صرف نیست.

به گفته وی بازاری که ملتهب است و معلوم نیست که قیمت ها به چه شکلی می شود، فروختن بار در قالب اعتباری (ال سی)اصلا توجیهی ندارد بر همین اساس ما اصلا بار را در قالب ال سی نمی فروشیم چون نمی دانیم که ماه های آینده قیمت ها چند درصد افزایش پیدا می کند.

صاحبی در بخشی از این گفتگو به این نکته اشاره کرد که ما در حال حاضر تقاضا داریم اما باری نداریم که به مشتری عرضه کنیم.

خبرنگار ما از وی این سوال را پرسیده که آیا این موضوع ناقص حرفهای شما درخصوص رکود بازار نیست.

مسئول فروش شرکت آهن و فولاد تاج توضیح داد: بخشی از این رکود ناظر به مقایسه میزان فروش امسال با سال گذشته است. در سال گذشته در همین ایام مجموعه ما، هفته ای بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن محصول می فروخت اما امسال در همین ایام فروش ما به هفته‌ای ۵۰ تن رسیده است.

وی افزود: اما اینکه گفتم تقاضا وجود دارد اما بار نیست؛ در حال حاظر پتانسیل انبار ما ۵ برابر چیزی است که در حال حاضر بار در آن انباشته شده است و این به خاطر کمبود نقدینگی است.

صاحبی خاطرنشان کرد: همه این شرایط سبب شده است که اعلام کنیم در حال حاضر بازار در رکود به سر می برد.

بیشتر بخوانید

شرکت‌های واسطه‌ای چگونه با «ال سی» بازار آهن را بهم ریخته‌اند


انتهای پیام/

کد خبر 9238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =