کد خبر 9249
۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد:

تفاهم‌نامه سه‌جانبه در وزارت صمت برای نظارت بر بازار/ راه‌اندازی سامانه هوشمندسازی فرآیندهای نظارتی

تفاهم‌نامه سه‌جانبه در وزارت صمت برای نظارت بر بازار/ راه‌اندازی سامانه هوشمندسازی فرآیندهای نظارتی

در رویداد دوره‌ای اتاق اصناف، تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری میان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اتاق اصناف ایران و معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت به‌منظور نظارت بر بازار امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، در نشست برگزارشده توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی، حسین فرهیدزاده معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، شاه‌میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت و صفایی رئیس اتاق اصناف ایران حضور داشتند.

فرهیدزاده اظهارکرد: با توجه به اینکه تنظیم‌بازار یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم محسوب می‌شود، بنابراین در برنامه‌های دولت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: متصدی نظارت بر بازار کشور بر عهده چندین دستگاه ناظر بود که حسب دستور رئیس‌جمهور به‌منظور متمرکزشدن نظارت و بازرسی در قیمت کالاها و خدمات و پرهیز از موازی‌کاری مسوولیت هماهنگی و تنظیم‌گری کالاهای اساسی به سازمان حمایت مصرف‌کننده تفویض شد.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه تفویض اختیارات رافع هیچ مسوولیتی نیست و باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای ارتقای شرایط استفاده کنیم، عنوان کرد: در حوزه تنظیم‌بازار دو موضوع تامین کالاهای اساسی و نظارت باید به شکل توامان دنبال و پیگیری شود و اگر عرضه و تقاضا با هم هماهنگ و متناسب نباشد و عوامل حوزه عرضه و تقاضا مدیریت نشود، تنظیم‌بازار با چالش و مشکل روبه‌رو می‌شود.

فرهیدزاده تاکید کرد: برای اجرای سیاست‌های تنظیم‌بازار و دستیابی به اهداف موردنظر در این زمینه می‌طلبد تا نهادها و دستگاه مرتبط در بحث تامین کالاها و سازمان حمایت در بحث نظارت و تنظیم‌گری بازار با هماهنگی و همگرایی با یکدیگر، بازار را مدیریت کنند.

وی به تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری میان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اتاق اصناف ایران و معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت در تنظیم‌بازار اشاره کرد و گفت: بنابر دستور ریاست‌جمهوری مبنی‌بر حضور و مشارکت بیشتر اصناف و اتحادیه‌ها در حوزه تنظیم‌بازار، بنابراین لازم است اصناف در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های مرتبط با بازار ایفای نقش کنند.

وی به دیگر مفاد این تفاهم‌نامه در راستای افزایش سطح همکاری‌ها اشاره کرد و افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه سامانه هوشمندسازی فرآیندهای نظارتی در اختیار اصناف قرار می‌گیرد و از این پس فرآیندها توسط اتاق اصناف هوشمندسازی خواهد شد.

معاون وزیر صمت تاکید کرد: بنابر سیاست رئیس‌جمهوری مبنی‌بر اینکه نظارت بر بازار باید توسط خود مردم انجام شود و نظارت و کنترل مستمر بازار به منزله نظارت مردم بر مردم است، این تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسید و بر اساس آن طرفین حد اعلای تلاش خود را در جهت گسترش همکاری‌ها در دستور کار قرار خواهند داد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =