کد خبر 9251
۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

معامله شمش اعتباریِ چادرملو ۲ هزار تومان بالاتر از نرخ پایه

معامله شمش اعتباریِ چادرملو ۲ هزار تومان بالاتر از نرخ پایه

در جریان معاملات امروز عرضه مجدد ۲۰ هزار تن شمش فولادی توسط شرکت چادرملو؛ حجم عرضه شده مجدد با تقاضای بالا به میزان ۳۲ هزار و ۵۰ تن روبه رو شد و نرخ معاملاتی آن با ۱۰/۸ درصد بالاتر از نرخ پایه به مبلغ ۲۰ هزار و ۵۶۱ هزار تومان ثبت شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، در جریان عرضه‌های امروز محصولات فولادی در بورس کالا، ۲۰ هزار تن شمش بلوم توسط مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو با نرخ پایه ۱۸ هزار و ۵۵۶ تومان برای تاریخ تحویل ۱۴ بهمن به صورت تسویه ۵۰ درصد نقدی و ۵۰ درصد اعتباری موجود عرضه شد.

گفتنی است یکی از دلایل تکرار عرضه این محصول در هفته جاری، ابطال معاملات آن در عرضه اخیر است که برای عرضه ۲۰ هزار تنی این شرکت حجم تقاضا بالغ بر ۵۲ هزار و ۵۰۰ تن ثبت شد که بیان کننده تقاضای خرید حداقل ۱۱ متقاضی بود و این حجم تقاضا و متقاضی در مقابل عرضه تنها ۲۰ هزار تن، باعث رقابت لجام گسیخته شده و افزایش قیمت هر کیلو شمش از ۱۸۹.۹۲۶ ریال به ۲۲۷.۱۰۰ ریال شد. در نتیجه با نظر کمیته نظارت بر بورس کالا معاملات اعتباری این شرکت و تعدادی دیگر از عرضه‌های اعتباری روز دوشنبه ۲ بهمن، باطل اعلام شد.

در جریان معاملات امروز عرضه مجدد ۲۰ هزار تن توسط شرکت چادرملو؛ حجم عرضه شده مجدد با تقاضای بالا به میزان ۳۲ هزار و ۵۰ تن روبه رو شد و نرخ معاملاتی آن با ۱۰/۸ درصد بالاتر از نرخ پایه به مبلغ ۲۰ هزار و ۵۶۱ هزار تومان ثبت شد. 

به عبارتی نرخ معاملاتی این محصول حدود ۲ هزار تومان بالاتر از نرخ پایه معامله شد.

گفتنی است شرایط عرضه اعتباری این شرکت به صورت پرداخت حداکثر ۳ ماهه با کارمزد ۲ درصد به ازا هر ماه و در قبال ارائه چک صیادی و ضمانت نامه تعهد پرداخت بدون قید و شرط معادل جمع مبلغ قرارداد به اضافه کارمزد اعلام شد.

تصویر زیر جزیات معامله این محصول و سابقه معاملات آن را در عرضه‌های قبلی نشان می‌دهد:

معامله شمش اعتباریِ چادرملو ۲ هزار تومان بالاتر از نرخ پایه

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =