کد خبر 927
۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳

ماشین‌آلات رده خارج مانع رشد صنایع معدنی

ماشین‌آلات رده خارج مانع رشد صنایع معدنی

متوسط عمر ماشین‌آلات معدنی ١٨ سال است و این در حالی است که این تجهیزات باید در ٢٠ سالگی از چرخه خارج شوند اما در ایران عمر برخی ماشین‌آلات به بالای ٣٠ سال می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: متوسط عمر ماشین‌آلات معدنی ١٨ سال است و این در حالی است که این تجهیزات باید در ٢٠ سالگی از چرخه خارج شوند اما در ایران عمر برخی ماشین‌آلات به بالای ٣٠ سال می‌رسد که رشد صنایع معدنی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

قالیباف افزود: دولت سیزدهم با تسهیل‌گری واردات ماشین‌آلات معدنی در سه ماهه نخست سال جاری رشد ٩٣ درصدی واردات را به ثبت رساند که برای مثال سهم بیل هیدرولیکی در این میان سهم رشدی برابر ١٨٣ درصد را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: فساد فولاد مبارکه در دوره مدیرعامل و دولت قبلی رخ داده است. در دوره مدیرعامل فعلی فولاد مبارکه رشد ١٠ درصدی را ثبت کرده و بیش از ۵٠ تغییر در رویه مدیریتی رخ داده است. از سوی دیگر نیز ۵٧ هزار میلیارد تومان مربوط به فروش زیر قیمت فولاد در دوره قبل می‌شود که ممکن است براساس سیاست‌های دولت قبلی بوده باشد. رسیدگی به گزارش تحقیق و تفحص فولاد مبارکه، مستلزم جو آرام رسانه‌ای است که با کمک اصحاب رسانه و جلوگیری از بزرگنمایی و کوچک‌نمایی محقق می‌شود.

سخنگوی وزارت صمت تصریح کرد: ایمیدرو ٢۶ طرح به ارزش ٣۶ هزار میلیارد، با اشتغال ١١ هزار و ١۴٢ نفری در ١۶ استان که عموماً محروم هستند در دستور کار دارد. سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران یا ایمیدرو در پروژه فاز ١۴ پارس جنوبی، بیش از ٩٠ درصد پیشرفت داشته است.

پایان پیام/ ف

کد خبر 927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =