کد خبر 929
۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

چرا تولید آهن‌اسفنجی کاهش یافت؟

چرا تولید آهن‌اسفنجی کاهش یافت؟

کاهش قیمت جهانی آهن‌اسفنجی، افزایش نرخ بهره بانکی مرکزی آمریکا و از طرفی بحران کرونا و اعمال محدودیت‌ها در شهرهای بزرگ چین موجب شد که  فعلاً تولیدکنندگان به مدار تولید برنگردند و تولید این محصول کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، حسام الدین والی، کارشناس بازار فولاد گفت: بحران کرونا و و اعمال محدودیت در شهرهای بزرگ چین موجب کاهش مصرف فولاد شد که کاهش تقاضا برای آهن اسفنجی را به دنبال داشت.

وی در ادامه افزود: از ۱۵ خردادماه که برنامه‌ریزی قطعی برق کارخانه‌های تولید شمش اعلام شد مشکل کمبود آهن‌اسفنجی در کشور به‌وجود آمد.

کارشنس بازار فولاد درباره علت کاهش صادرات آهن‌اسفنجی در کشور، توضیح داد: کاهش قیمت جهانی آهن‌اسفنجی، افزایش نرخ بهره بانکی مرکزی آمریکا و از طرفی بحران کرونا و اعمال محدودیت‌ها در شهرهای بزرگ چین موجب شد که  فعلاً تولیدکنندگان به مدار تولید برنگردند و تولید این محصول کاهش یابد.

والی با اشاره به وجود مشکل در بخش ساخت و ساز چین، تصریح کرد: کشورهای دنیا با بحران انرژی روبرو شده‌اند و با توجه به اینکه بحران انرژی و افزایش هزینه تولید اتفاق افتاد مصرف آهن‌اسفنجی کاهش پیدا کرده و صادرات محدود شده است.

پایان پیام/ ف

کد خبر 929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =