کد خبر 9337
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد:

عدم تایید معاملات ورق گالوانیزه G در معاملات دیروز بورس کالا

عدم تایید معاملات ورق گالوانیزه G در معاملات دیروز بورس کالا

پس از پایان معاملات دیروز محصول ورق گالوانیزه G عرضه شده در بورس کالای ایران، معاملات شرکت‌های فولاد تاراز چهارمحال، ورق خودرو چهارمحال بختیاری و فولاد امیر کبیر کاشان بنا به نظر کمیته معاملات عدم تایید گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، پس از پایان معاملات دیروز محصول ورق گالوانیزه G عرضه شده در بورس کالای ایران، معاملات شرکت‌های فولاد تاراز چهارمحال، ورق خودرو چهارمحال بختیاری و فولاد امیر کبیر کاشان بنا به نظر کمیته معاملات عدم تایید گردید.

در جریان عرضه‌های دیروز ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ محصولات فولادی در بورس کالا، عرضه ۱۹ هزار و ۲۵۰ تن ورق گالوانیزه G از طرف ۸ شرکت با میانگین نرخ پایه ۳۹ هزار و ۴۹۶ تومان انجام شد. 

در پایان معاملات این کالا، با حذف عرضه‌های شرکت‌هایی که تسویه نقدی داشتند، تقاضای بالا برای عرضه‌های اعتباری به میزان بیش از ۲/۵ برابری حجم عرضه شده، باعث ایجاد رقابت بالا برای خرید این محصولات شد. به طوری که به جز معاملات شرکت صنایع هفت الماس که بدون رقابت بود مابقی شرکت‌های فولاد تاراز چهارمحال، ورق خودرو چهار محال و بختیاری و فولاد امیر کبیر کاشان به ترتیب با درصد تغییر نرخ ۱۸/۱۸، ۲۰/۱ و ۲۵/۲۷ درصد بالاتر از میانگین نرخ پایه معامله شدند. 

بدین ترتیب با توجه به افزایش قیمت معامله فاحش این ورق گالوانیزه نسبت به نرخ پایه، کمیته نظارت بورس کالا، معاملات این سه شرکت را باطل اعلام کرد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =