کد خبر 9381
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

بورس کالا/ ۱۰۰ درصد تیرآهن به فروش رفت

بورس کالا/ ۱۰۰ درصد تیرآهن به فروش رفت

در انتهای معاملات امروز محصولات زنجیره فولاد با حذف ۵۸/۳ درصدی محصولات، حجمی به مقدار ۵۶۲ هزار و ۴۰۲ تن با میزان تقاضای ۶۹۸ هزار و ۶۹۹ تنی که عمدتا مربوط به تیرآهن، محصولات سنگ آهنی و آهن اسفنجی بود به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق جدیدترین اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ قرار بود یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۵۳۰ تن محصول شامل ۱۷۴ هزار و ۷۵۶ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۱۰۲ هزار و ۳۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۷۳ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی معامله شود اما در انتهای معاملات با حذف کاملِ میلگرد ساده صنعتی و در مجموع ریزش حدود ۵۸/۳ درصدی محصولات، حجمی به مقدار ۵۶۲ هزار و ۴۰۲ تن با میزان تقاضای ۶۹۸ هزار و ۶۹۹ تنی که عمدتا مربوط به تیرآهن، محصولات سنگ آهنی و آهن اسفنجی بود به فروش رفت.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم و آلیاژی، ورق سرد خودرو؛ سرد لوازم خانگی و گالوانیزه G بود که در انتهای معاملات با حذف کامل سبد میلگرد ساده صنعتی، در مجموع حذف ۵۲/۸ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۸۲ هزار و ۴۰۲ تن با میزان تقاضای ۸۳ هزار و ۹۴۹ تن به فروش رفت. آمار معاملات این محصولات به شرح زیراست:

تیرآهن
حجم عرضه شده: ۸ هزار و ۹۹ تن
نرخ پایه عرضه: ۲۹ هزار و ۲۲۷ تومان
حجم معامله شده: ۸ هزار و ۹۹ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۳۰ هزار و ۴۷۸ تومان

در این میان تیرآهن با حجم معامله شده به مقدار ۸ هزار و ۹۹ تن و میانگین قیمت معامله ۳۰ هزار و ۴۷۸ تومان نسبت به اطلاعیه ۴/۲ درصد افزایش در قیمت را نشان می‌دهد. کم‌ترین نرخ معامله شده برای این محصول در عرضه‌های امروز ۲۳ هزار و ۳۴۷ تومان برای تیرآهن طول کوتاه ۲۴ تا ۳۰ و بیشترین قیمت ۵۲ هزار و ۹۹۴ تومان برای تیرآهن بال پهن ۲۶ است. 

لازم به ذکر است امروز تمامی محصولات معامله شده در بخش تیرآهن، محصولات ذوب آهن اصفهان بود که به صورت تسویه ۵۰ درصد اعتباری و ۵۰ درصد نقد نیز عرضه شده بود.

میلگرد ساده صنعتی
حجم عرضه شده: ۴ هزار و ۴۴۴ تن
نرخ پایه عرضه: ۳۲ هزار و ۵۰۷ تومان
حجم معامله شده: حذف شد
میانگین نرخ معامله شده: ۰

میلگرد آلیاژی و کلاف
حجم عرضه شده: ۴۳ هزار و ۶۷۸ تن
نرخ پایه عرضه: ۲۹ هزار و ۵۲ تومان
حجم معامله شده: ۷ هزار و ۸۷۸ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۲۷ هزار و ۹۳۳ تومان

شمش بلوم
حجم عرضه شده: ۵۵ هزار و ۵۳۵ تن
نرخ پایه عرضه: ۲۳ هزار و ۴۵۳ تومان
حجم معامله شده: ۳ هزار و ۷۲۵ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۲۱ هزار و ۶۲۴ تومان

ورق سرد خودرو
حجم عرضه شده: ۴۵ هزار و ۳۰۰ تن
نرخ پایه عرضه: ۳۴ هزار و ۵۱۵ تومان
حجم معامله شده: ۴۵ هزار و ۳۰۰ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۳۴ هزار و ۵۱۵ تومان

ورق سرد لوازم خانگی
حجم عرضه شده: ۱۲ هزار تن
نرخ پایه عرضه: ۳۴ هزار و ۹۷۹ تومان
حجم معامله شده: ۱۲ هزار تن
میانگین نرخ معامله شده: ۳۴ هزار و ۹۷۹ تومان

ورق گالوانیزه G
حجم عرضه شده: ۵ هزار و ۷۰۰ تن
نرخ پایه عرضه: ۴۰ هزار و ۲۳ تومان
حجم معامله شده: ۵ هزار و ۷۰۰ تن
میانگین نرخ معامله شده: : ۴۰ هزار و ۲۳ تومان

همچنین طبق روال هر هفته، تالار صنعتی بورس کالا امروز، میزبان ۷۳ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۲ هزار و ۲۵۱ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود. این حجم نسبت به هفته قبل ۴/۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین نرخ پایه عرضه این محصول نسبت به هفته قبل افزایش قیمت ۶/۲ درصدی معادل ۷۲۴ تومان داشت. اما در پایان معاملات امروز با توجه به کاهش حجم چشم‌گیری عرضه، رقابت برای محصولات بالا بود طوری که با رقابت درگرفته برای این محصول ۱۱۷ هزار و ۷۵۰ تن تقاضا برای آن ثبت شد که در نهایت میانگین نرخ پایان معاملات با ۱۸/۸ درصد افزایش نسبت به نرخ پایه به مبلغ ۱۴ هزار و ۵۶۰ تومان معامله شد.

در تالار صنعتی و حراج باز همچنین ییک میلیون و ۱۰۲ هزار و ۳۰۰ تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن دانه‌بندی، گندله و کنسانتره سنگ آهن موجود بود که در انتهای معاملات با ریزش ۶۳ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۴۰۷ هزار تن با میزان تقاضای ۴۹۷ هزار تن به فروش رفت.

تصویر زیر جزئیات معاملات امروز را نسبت به اطلاعیه ابتدای صبح نشان می‌دهد.

بورس کالا/ ۱۰۰ درصد تیرآهن به فروش رفت

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =