کد خبر 9389
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

شاکیان عوارض صادراتی پیگیری لغو آن در حضور وزیر اقتصاد شدند

شاکیان عوارض صادراتی پیگیری لغو آن در حضور وزیر اقتصاد شدند

مخالفت با عوارض صادراتی وضع شده از سوی دولت، شکایت فعالان اقتصادی را به جلسه امروز شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی کشانده است.

به گزارش آهن‌نیوز؛ فهرست و میزان عوارض مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت مواد خام و نیمه خام مشمول مالیات و عوارض صادراتی، شکایت فعالان اقتصادی را به یکصد و هجدهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کشانده است. 

این موضوع از سوی اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی، اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های صنایع و معادن سرب و روی ایران، انجمن تولیدکنندگان فولاد، انجمن تولیدکنندگان و صـــادرکنندگان مولیبدن، انجمن صـــنفی کارفرمایی تولیدکنندگان و صادرکنندگان شمش سرب ایران، انجمن سنگ آهن ایران، انجمن مس ایران، اتحادیه حفاران غیرنفتی، شرکت زرین معدن آسیا )کنسانتره سرب و روی (شرکت کانی پودر گنبد و شرکت پلی استایرن) طرح شده است. 

بیشتر بخوانید:
اجرای بخشنامه عوارض صادراتی، تیر خلاصی به توسعه بخش معدن

به گفته برخی فعالان بخش خصوصی، در مصوبه هیأت وزیران برای برخی محصولات، نرخ ۲۰ درصدی عوارض آن هم بدون در نظر گرفتن شرایط بازار آنها، پیش بینی گردیده که این اقدام به شدت مورد انتقاد صادرکنندگان قرار گرفته است.

آنها معتقدند دریافت اینگونه عوارض صادراتی، لطمات جبران ناپذیری به صادرات وارد و جذب سرمایه را با اختلال مواجه می کند.

شاکیان عوارض صادراتی پیگیری لغو آن در حضور وزیر اقتصاد شدند

انتهای پیام/

کد خبر 9389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =