کد خبر 9396
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

مدیرعامل ذوب‌آهن بیستون: دولت‌ از بخش خصوصی مشورت کاربردی نمی‌گیرد

مدیرعامل ذوب‌آهن بیستون: دولت‌ از بخش خصوصی مشورت کاربردی نمی‌گیرد

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه صنعت فولاد در بخش صادرات غیرنفتی حرف اول در کشور می‌زند، گفت: تمام کشورهای معاند روی صنعت فولاد و پتروشیمی ما دست گذاشته‌اند و در مقابل اتفاقاتی در کشورمان رقم می‌خورد که خوشایند دشمنان است.

به گزارش آهن‌نیوز؛ جهاندار شکری مدیرعامل ذوب آهن بیستون در جلسه پرسش و پاسخ پیرامون "آمار تولیدات و صادرات زنجیره فولاد و چالش‌های پیش‌رو برای توسعه این صنعت" که صبح امروز در ساختمان انجمن تولیدکنندگان فولاد برگزار شد با بیان اینکه صنعت فولاد امروز به حیاط خلوت برخی افراد تبدیل شده است، تصریح کرد: قیمت‌های بر روی تابلو یک پنجم ارزش واقعی خود است و با بخشنامه جدید بانک مرکزی (گواهی سپرده ۳۰ درصد) همخوانی ندارد. سرمایه‌گذار سرمایه‌گذاری می‌کند که سود ببرد و سود را صرف توسعه صنعت و کشور کند. 

او با اشاره به ضرورت همراهی دولت با بخش خصوصی گفت: همواره دولت‌ها در تصمیمات‌شان از بخش خصوصی مشورت نمی‌گیرند و همین می‌شود که بخشنامه‌ها در بیشتر اوقات به ضرر صنعت پیش می‌رود. گذاشتن عوارض صادراتی برای مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی بدون هیچ اطلاع و بدون توجه به هشدار بخش خصوصی چه چیزی جز از دست دادن بازارهایی دارد که به زحمت بدست آمده است. 

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه صنعت فولاد در بخش صادرات غیرنفتی حرف اول در کشور می‌زند، گفت: تمام کشورهای معاند روی صنعت فولاد و پتروشیمی ما دست گذاشته‌اند و در مقابل اتفاقاتی در کشورمان رقم می‌خورد که خوشایند دشمنان است. دولتمردان می‌توانند با گرفتن ایده از بخش خصوصی و استفاده بیشتر از مشورت بخش خصوصی و انجمن‌ها این چالش‌ها را برطرف کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 9396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کرمانشاهی IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    درودبرشرفت جناب شکری که بانیت رفع بیکاری در کرمانشاه این کارخانه را تأسیس نمودی. خوبست مسئولین استان درکنار شما باشند،البته مردم قدرشناسی کرمانشاه رادارید