کد خبر 9551
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

زنگ خطرِ کاهش رشد تولید فولاد به صدا درآمد

زنگ خطرِ کاهش رشد تولید فولاد به صدا درآمد

عضو هیات مدیره انجمن فولاد با بیان اینکه محدودیت‌های برق و گاز باعث افت تولید شده و در افق بلندمدت هم قوانین و مقرراتی مانند محدودیت‌هایی که برای صادرات، انگیزه سرمایه‌گذاری را از بین برده و سرمایه‌گذاران را برای انجام طرح‌های توسعه‌ای دلسرد کرده است.

به گزارش آهن‌نیوز؛ انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اعلام کرده، میزان واردات محصولات فولادی در ۹ ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۶۳ درصدی داشته و از ۶۶۷ هزار تن به یک میلیون و ۸۹ هزار تن رسیده است.

بهادر احرامیان، عضو هیات مدیره انجمن فولاد در این رابطه به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: واردات محصولات فولادی به هیچ وجه باعث نگرانی تولیدکنندگان فولاد نیست و در تحلیل این آمار نباید به درصد توجه کنیم، به دلیل این که واردات فولاد ایران در سطح پایینی است و ممکن است وقتی نوسانات به درصد تبدیل می‌شود، اعداد بزرگی را نشان دهد، اما این به این معنا نیست که تغییر بزرگی اتفاق افتاده، بلکه بیشتر به دلیل این است که روی یک عدد که پایه کوچکی دارد، نوسان زیادی رخ داده است.

بیشتر بخوانید:

هزینه ۷ ماه خودتحریمی معدنی بابت تصویب عوارض صادراتی را...

وقتی ارزش صادراتی شمش گرانتر از میلگرد است چرا صادر نکنیم؟

وی در رابطه با روند کاهشی تولید فولاد نیز گفت: سرعت رشد تولید فولاد در حال کاهش است و این زنگ خطری است که نشان می‌دهد جلوی توسعه صنعت فولاد سد شده است که به نظر می رسد علت این موضوع، فشارهایی است که از جوانب مختلف وارد می‌شود. یک‌سری مسائل کوتاه‌مدت مانند محدودیت‌های برق و گاز باعث افت تولید شده و در افق بلندمدت هم قوانین و مقرراتی مانند محدودیت‌هایی که برای صادرات مقرر شده، بالابردن خارج از رویه قیمت حامل‌های انرژی و حذف معافیت‌های مالیاتی برای صادرکننده که طی دو سال گذشته انجام شده، انگیزه سرمایه‌گذاری را می‌گیرد و سرمایه‌گذاران را برای انجام طرح‌های توسعه‌ای دلسرد می‌کند.  

عضو هیات مدیره انجمن فولاد در مورد میزان محدودیت‌های گازی ایجادشده برای صنایع فولادی طی فصول سرد نیز گفت: امسال برعکس پیش‌بینی‌هایی که می‌شد که زمستان سردی داشته باشیم، هوا گرم بود، خوشبختانه محدودیت‌ها نسبت به گذشته کمتر از چیزی بود که انتظار داشتیم و صرفا طی ۱۰ روز گذشته محدودیت شدید داشته‌ایم.

منبع: اقتصاد آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر 9551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =