کد خبر 9576
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳

نوسان سینوسی در بازار آهن

نوسان سینوسی در بازار آهن

در بازار آهن و فولاد همچنان شرایط بازار در وضعیت بدون تقاضا و بانک‌ها بدون گردش ریالی بوده و فعالان از عدم دریافت تسهیلات درخواستی و یا پرداخت با تاخیر به شدت گلایه‌مند هستند. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ در معاملات بازار آزاد، قیمت هر دلار استرالیا با ۰.۲۵ درصد رشد نسبت به روز گذشته، به عدد ۵۵ هزار و ۴۸۰ تومان دست پیدا کرد.

به گفته عضو اتاق بازرگانی ایران، اقدامات بانک مرکزی در کاهش نرخ ارز موثر بوده است و نرخ دلار در بازار ارز  کاهشی شده است و تا پایان سال افزایشی برای آن متصور نخواهیم بود.

در این میان در بازار آهن و فولاد همچنان شرایط بازار در وضعیت بدون تقاضا و بانک‌ها بدون گردش ریالی بوده و فعالان از عدم دریافت تسهیلات درخواستی و یا پرداخت با تاخیر به شدت گلایه‌مند هستند. 

در مورد تسهیلات اعتباری (اعتبار اسنادی) نیز فقط یکسری از بانک‌ها گشایش تسهیلات اعتباری را انجام می‌دهند در صورتی که در همه ماه‌های سال تمامی بانک‌ها از مشتریان درخواست گشایش اعتباری داشتند.

به هر حال حال و روز این روزهای بازار آهن خیلی فرقی با روزهای تعطیل ندارد، بازار از کل فعالیت صرفا اسم روز کاری دارد.

بیشتر بخوانید: 

قیمت انواع آهن‌آلات ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

معاملات امروز محصولات نوردی در بورس کالا نیز از کاهش مجدد تقاضا در برای این محصولات حاکی بود طوری که تقریبا ۲۰ درصد میلگرد با نرخ پایه ۲۲ هزا رو ۶۴۲ تومان به فروش رفت.

در بازار آزاد نیز میلگرد امروز در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود اما برخی از کارخانه‌ها نیز محصولات خود را با افزایش قیمت ۵۰ الی ۶۰۰ تومانی اعلام کردند.

به عنوان نمونه ذوب آهن و نورد کرمان با اعمال ۶۰۰ تومان افزایش نرخ سایز ۱۴ و ۱۶ خود را ۲۳ هزار و ۹۵۰ تومان اعلام کرد بقیه سایزها نیز به علت نوسان اعلام قیمت نشد.

بیشتر بخوانید

قیمت میلگردِ سه کارخانه، افزایشی شد
 

در بخش فروش تیرآهن نیز رقابت فقط بر سر عرضه اعتباری گریدهای مختلف عرضه شده توسط ذوب آهن بود که در نهایت با میانگین قیمت پایانی ۲۳ هزار و ۶۷۲ تومان بسته شد.

تیرآهن ذوب آهن در بازار آزاد نیز با افزایش ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی در اکثر سایزها همراه بود و ۲۷ هزا رو ۱۰۰ تا ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان برای انواع سایزها معامله شد. 

انواع ورق سیاه نیز امروز در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود. اما کارخانه‌ فولادمبارکه در برخی ضخامت‌ها افزایش قیمت ۱۰۰ الی ۴۰۰ تومانی را اعمال کرد.

بیشتر بخوانید

رشد 5 هزار تومانی ورق فولاد مبارکه در یک ماه گذشته
 

ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود.

پروفیل امروز در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود.اما کارخانه نیکان کاهش قیمت ۱۰۰ تومانی را در محصولات خود اعمال کرد.

نبشی و ناودانی امروز در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود.

انتها خبر/ ف

کد خبر 9576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =