کد خبر 9592
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

محصولات فولاد خرم آباد قابلیت صادرات دارد

محصولات فولاد خرم آباد قابلیت صادرات دارد

مدیرکل صمت لرستان گفت: محصولات فولاد خرم‌آباد کارکرد صادراتی دارد و به چندین کشور صادر می‌شود.

به گزارش آهن‌نیوز؛ بهمن جعفری امروز ۲۶ بهمن ماه، در حاشیه جریان بازدید محمدباقر آقاعلیخانی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور از مجتمع فولاد خرم‌آباد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این مجتمع فولاد یکی از مجموعه‌های تعطیل استان بوده که در حال حاضر احیا شده البته این احیا با تغییر سرمایه‌گذار صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذار جدید به دنبال افزایش تولید و بهره‌وری است.

مدیر کل صمت لرستان با بیان اینکه سال گذشته خط تولید این مجموعه به روز شد تا افزایش بهره‌وری داشته باشد، تصریح کرد: یکی از نیازهای این مجموعه ورود یک سری ماشین آلات خطوط تولید به کشور است که باید برای وارد کردن آنها از ظرفیت ستاد تسهیل استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

واکنش مدیرعامل فولاد خرم آباد به تک محصولی بودن این کارخانه

جعفری با بیان اینکه صنعت فولاد جزو صنعت‌هایی بوده که استان‌ها باید با وزارت هماهنگی داشته و نسبت به صدور مجوز توسعه اقدام کنند، بیان کرد: برای صدور مجوز انرژی خوراک و مواد اولیه که مد نظر وزارت است چنانچه مجوز گرفته شود جانمایی صورت می‌گیرد و این شرکت قصد تولید یک میلیون تن فولاد را دارد و حجم سرمایه‌گذاری آن بالاست و ضرورت دارد ماشین آلات آن ثبت سفارش شود تا یک سرمایه‌گذاری جدید در استان صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: محصولی که این کارخانه تولید می‌کند مورد استفاده صنایع کشور است.

جعفری گفت: هم اکنون صنعت فولادی که ورق با ضخامت بالا تولید کند در کشور کم است و اکثر آنها ورق‌هایی که با ضخامت پایین است تولید می‌کنند.

مدیرکل صمت اضافه کرد: این صنعت یکی از نیازهای مهم کشور است که رویکرد صادراتی دارد و بدون واسطه و با واسطه به کشورهای مختلف محصولات خود را صادر کرده و حائز استانداردهای اروپایی نیز است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام /

کد خبر 9592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =