کد خبر 9727
۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

برگزاری جلسه هیئت مدیره دپارتمان آزمایشگاه‌های زنجیره معدن و فولاد کشور

برگزاری جلسه هیئت مدیره دپارتمان آزمایشگاه‌های زنجیره معدن و فولاد کشور

جلسه هیئت مدیره دپارتمان آزمایشگاه‌های زنجیره معدن و فولاد کشور با حضور حداکثری اعضای هیئت مدیره به میزبانی فولاد هرمزگان در شهر بندرعباس برگزار شد.

به گزارش آهن نیوز، به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، دپارتمان آزمایشگاه‌های زنجیره معدن و فولاد کشور از سال ۱۳۹۵ زیر نظر انجمن آهن و فولادی ایران شکل گرفت. هدف اصلی از تشکیل این انجمن تدوین، تکمیل و اصلاح دستورالعمل‌های آزمایشگاهی جهت استانداردسازی فعالیت‌ها، به اشتراک گذاشتن توان فنی آزمایشگاهی کشور، ایجاد تعامل تخصصی و تجهیزاتی در سطح جهت کاهش هزینه‌های انجام آزمون و استفاده هر چه بهتر از ظرفیت‌ها جهت حمایت از تولیدات و تجهیزات بومی مورد استفاده در صنایع آزمایشگاهی مرتبط است.

این کمیته دارای چهار کارگروه تخصصی معدن و کنسانتره، گندله‌سازی و احیا مستقیم، فولادسازی و آزمایشگاه‌های نورد و محصولات نهایی است. این کارگروه‌ها با هدف تبادل اطلاعات و به اشتراک‌گذاری تجربیات و هم‌اندیشی جهت حل مشکلات آزمایشگاه‌های عضو تشکیل شده است.

هیئت مدیره دپارتمان آزمایشگاه‌های زنجیره معدن و فولاد کشور به صورت فصلی و هر سه ماه یک بار به طور منظم جلسات خود را در یکی از شرکت‌های عضو برگزار می‌کند که در این جلسات اقداماتی همچون فعالیت‌های ماه‌های گذشته انجمن مورد بررسی قرار می‌گیرد و در همین حال استراتژی‌ها برای همگرایی و همکاری بیشتر میان اعضا در دستور کار قرار دارد. دیگر دستور کار مهم جلسات با توجه به گسترش شرکت‌های فولادی در کشور، جذب اعضای جدید به منظور ارتقای عملکرد دپارتمان و به اشتراک گذاشتن تجربیات اعضای جدید است. به همین منظور، جلسه هیئت مدیره انجمن آزمایشگاه‌های آهن و فولاد کشور به میزبانی فولاد هرمزگان با حضور حداکثری اعضای هیئت مدیره در شهر بندرعباس برگزار شد.

بیشتر بخوانید؛ 

استقرار تخصصی‌ترین استاندارد سیستم آزمایشگاهی در شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر

کد خبر 9727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =